Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Amsterdam, 4 augustus 2003
Multimedia serie â¤~Jong Zuid⤮ maakt definitieve cast en titelsong bekend
John Ewbank schrijft titelsong Jong Zuid!
MSN, Telfort, TMF en Media Republic maken vandaag de cast van de multimedia dramaserie â¤~Jong Zuid⤮ bekend. De cast, bestaat uit bekende sterren van de Nederlandse televisie en vormt de kern van de serie. Vriendschap, seks, intriges, werk, liefde, haat, jaloezie, practical jokes en spanningen in een studentenhuis vormen de verhaallijnen in de soap. Vanaf vandaag kunnen belangstellenden zich inschrijven voor toegang tot de dramaserie via www.jongzuid.nl. Leden ontvangen regelmatig een gratis preview op de belevenissen van de cast. Ook kunnen nieuwsgierigen op de site uitgebreider kennismaken met de cast, karakters en andere bijzonderheden rond de serie. Op 14 augustus vindt er een launchparty plaats.
De Cast
Aukje van Ginneken, Froukje de Both en Winston Gerschtanowitz waren al gecontracteerd voor Jong Zuid. Zij worden in de serie vergezeld door: Edgar Wurfbain o.a. bekend van de film Volle Maan, Anouk van Nes bekend van haar rol Roxy uit GTST, Jasmine Sendar uit Onderweg naar Morgen, Ferri Somogyi die jarenlang de rol van Rik heeft gespeeld in GTST, Lizelotte van Dijk bekend van de succesvolle serie Costa!, Ellemieke Vermolen bekend van haar rol in Goudkust en presentatrice van het programma Exclusief en Hugo Metsers III o.a. uit GTST. Daarnaast heeft een groot aantal acteurs zich aangemeld om in de komende maanden een gastrol te vervullen, waaronder Sylvie Meis.
Wat is Jong Zuid?
Jong Zuid is de allereerste multimedia fotodramaserie. Een serie waarin een groep jongeren, die in Amsterdam woont, probeert een volwassen draai aan hun leven te geven. De een gaat er serieuzer mee om dan de ander. Ze denken over voldoende levenservaring te beschikken, maar komen er gaandeweg achter dat ze nog lang niet alles weten en dat het niet altijd meevalt om op eigen benen te staan. Regelmatig trappen ze in de valkuilen van liefde, vriendschap, carrière en hun eigen (uiteenlopende) ambities. Ze doen zelf dagelijks verslag. van hun ervaringen middels foto's en SMS-jes,
Titelsong
Media Republic is zeer trots dat zij John Ewbank bereid heeft gevonden de titelsong voor Jong Zuid te componeren. John Ewbank is bekend van de hits die hij voor o.a. Marco Borsato heeft geschreven. EMI Music zal deze single uitbrengen en distribueren. De titelsong wordt gezongen door Marieke van Ginneken en zal de eerste single zijn voor deze ex-idol. Uiteraard zal de titelsong ook als ringtone beschikbaar zijn.
Toegang tot de dramaserie
Er zijn verschillende manieren om de serie te volgen. Mensen die zich hebben ingeschreven kunnen kiezen of ze Jong Zuid online via MSN.nl of via een â¤~nieuwe generatie mobiele telefoon met kleurenscherm⤮ willen volgen. Inschrijving gebeurt in beide gevallen middels een mobiel telefoonnummer. De kosten bedragen â'¬ 1,10 - per week exclusief kosten voor dataverkeer die per type abonnement verschillen. In één week ontvangen de soapfans 10 afleveringen, twee afleveringen per werkdag. Een aflevering bestaat uit ± 6 foto⤮s.
Initiatiefnemers
Media Republic is de bedenker en producent van Jong Zuid. Naast MSN krijgen zij de steun van het nieuwe Telfort (nu nog O2) als mede initiatiefnemer. Mede door de steun van diverse partijen, zoals Hotsms dat zorg draagt voor de sms distributie, blijven de kosten voor de abonnees relatief laag. Ook TMF heeft zijn naam aan het project verbonden. TMF zal als interactieve, multimediale muziekzender, ook actief deel gaan nemen aan dit project via haar diverse mediaplatformen.
Interactief
Jong Zuid heeft een sterk interactief karakter. Niet alleen BN-ers spelen in de serie mee maar ook de kijker zelf kan actief deelnemen. Binnenkort zijn er via diverse kanalen (Jong Zuid, Telfort en TMF ID-members) rollen in Jong Zuid te winnen.
- EINDE BERICHT -
©Media Republic 2003/Pien Buseman ©Media Republic 2003/Pien Buseman
Ferry Somogyi en Aukje van Ginneken Lizelotte van Dijk
Foto⤮s zijn op te vragen bij Boukje Lodewijk, Media Republic (boukje@mediarepublic.com)
Over Media Republic
Media Republic...a think tank developing cross media concepts into new businesses.
Media Republic bedenkt cross media concepten voor diverse mediabedrijven en adverteerders. Door een combinatie van verschillende media, zoals games, mobiele services, televisie en internet worden consumenten een nieuwe manier benaderd. Media Republic realiseert haar projecten met een groep van meer dan 50 creatieve top talenten, met technische knowhow en een uitgebreid business netwerk.
www.mediarepublic.com
Over MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is ⤮s werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN biedt bekende online diensten zoals Hotmail, Messenger, Search, Chat en Groepen. Ook biedt zij populaire informatie- en servicekanalen op verschillende onderwerpen zoals: winkelen, auto⤮s, geldzaken en reizen. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.
Cijfers:
· MSN.nl trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers.
· In Nederland hebben 3,5 miljoen gebruikers een Hotmail-account.
· In Nederland maken maandelijks 3 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.
Over Telfort
Telfort is een zelfstandige onderneming met een Nederlandse mentaliteit en doeltreffende oplossingen tegen scherpe tarieven. De eenvoud van mobiele communicatie staat altijd centraal. Met 1,525 miljoen geregistreerde klanten richt Telfort zich op verschillende markten, zowel op consumenten en zakelijke klanten als de wholesale activiteiten.
Telfort is verzelfstandigd door de overname van Greenfield Capital Partners. Als gevolg van de afsplitsing van mmO2 plc wordt de naam O2 in Nederland vervangen. Telfort komt per 15 augustus a.s. op de markt.
Over TMF
TMF is onderdeel van MTV Networks en is de populairste muziekzender van Nederland. TMF is koploper op het gebied van multimediale toepassingen. Zo heeft zij een online database van 165.000 TMF ID Members, die dagelijks met hun foto op TV kunnen verschijnen tijdens de SMS Photochat. Dagelijks surfen er 95.000 jongeren naar de TMF website (www.tmf.nl) om daar deel te nemen aan de chat, het laatste nieuws te lezen, deel te nemen aan diverse competities of gebruik te maken van de vele community diensten voor de ID members, zoals de messagebox, het forum en dating.
Voor meer informatie (
Ingezonden persbericht