Yamaha kiest MapPoint voor pan-Europese Geomarketing implementatie
Amsterdam, 5-8-2003: Na een grondige Pilot-studie in Frankrijk en Italië, heeft Yamaha Motor Europe besloten om samen met MarketPoint BV een pan-Europese uitrol te doen van haar Geomarketing software. Dit is het eerste Geomarketing project op basis van standaard kantoorautomatisering-software (zoals Microsoft MapPoint, Excel, Access) waarbij de ruimtelijke analyse van een markt mogelijk wordt gemaakt.Vrijwel alle Geomarketing oplossing zijn tegenwoordig gebaseerd op dure maatwerk (GIS-)pakketten. Het "Yamaha Dealer Monitoring" project ontketent de kracht van Geomarketing daar waar deze het meeste nodig is: op de PC-desktop. Dit had voor Yamaha verschillende voordelen:
* Lokale kennis wordt gebruikt voor lokale analyse
* Kosten van implementatie zijn verminderd met een factor 5-10
* De gebruikersvriendlijkheid van MapPoint verhoogde de participatie van alle medewerkers
Charles-Etienne Devanneaux, project manager voor Yamaha: "Terwijl we bezig waren met een implementatie op basis van MapInfo Professional, kwamen we voor vele onoplosbare problemen te staan. De kosten voor implementatie waren al hoog, maar de geringe enthousiasme van onze medewerkers om het pakket daadwerkelijk te gebruiken, was een dringender probleem. Zelfs met dure cursussen kregen we de lokale verkopers niet over de streep, terwijl zij de belangrijkste bron van informatie vormden. Zodoende warden we geconfronteerd met een system dat weinigen begrepen en eigenlijk te duur was in aanschaf. Met de switch naar Microsoft MapPoint, kunnen we nu de doelstellingen van het project wél bereiken omdat iedereen samenwerkt aan dezelfde database. De integratie met Microsoft Office, de algemene gebruikersvriendelijkheid van het pakket en de lage kosten maken van dit project nu een groot succes."
Pieter-Joost Verhoef, project manager voor MarketPoint: "Het hele project is erg leerzaam geweest voor MarketPoint, met name door de reacties van de klant. We hebben met veel lagen in de organisatie gesproken over hun belang bij het gebruik van Geomarketing analyse en vrijwel iedereen zag intuïtief het voordeel van werken met MapPoint voor hun specifieke taken. Wij zien een grote markt voor dit nieuwe pakket in de wereld van Geomarketing, Fleet Management en Field Service Automation"
Over MarketPoint
MarketPoint, opgericht in 2003, heeft al een uitstekende staat van dienst op het gebied van "Business Mapping". MarketPoint ontwerpt, ontwikkelt, verkoopt and adviseert omtrent 'Business Mapping' en "Location Based" oplossingen, waarbij de nadruk ligt op een 80/20 (functionaliiteit/kosten) principe. Zij bedient klanten die behoefte hebben aan (geo-)marketing, customer service en logistieke oplossingen. Klanten van MarketPoint zijn over het algemeen beginnende GIS-gebruikers (Geografische Informatie Systemen), die voorheen niet hebben kunnen profiteren van de bestaande systemen, vanwege de hoge prijs en complexiteit. Meer informatie op www.marketpoint.nl
About Yamaha Motor Europe
Founded in 1968, Yamaha Motor Europe N.V. (YME) is the headquarters of the Yamaha Motor Corporation in Europe. YME is responsible for co-coordinating the marketing and sales activities of Yamaha Motor products in the European market, mainly: Yamaha motorcycles and scooters, marine outboard engines, Yam inflatable boats, water vehicles, 4-wheel all terrain vehicles (ATV's), golf cars, generators, snowmobiles and electro-hybrid bicycle systems. For further information, please visit the Yamaha Motor Europe home page at: www.yamaha-motor-europe.com
About Yamaha Motor Co.
Yamaha Motor Co., Ltd. was founded in 1955 by separating from Yamaha Corporation, a leading musical instruments manufacturer. The company's principal activity is the manufacture of motorcycles (of which it is the world's second largest manufacturer), marine engines, boats, all-terrain vehicles, snowmobiles, golf cars, car engines, industrial robots, gas engine heat-pump air conditioners, unmanned helicopters and electrohybrid bicycles. Operations are carried out through the following divisions: motorcycles accounted for 51% of fiscal 2000 revenues; maine engines/boats, 19% and other, 30%. For further information, please visit the Yamaha Motor Europe home page at: www.yamaha-motor.co.jp
About Microsoft
Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in software, services and Internet technologies for personal and business computing. The company offers a wide range of products and services designed to empower people through great software -- any time, any place and on any device.
Microsoft and MapPoint are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corp. in the United States and/or other countries.