Gemeente Veenendaal


PERSBERICHT 62

Gemeente en City Marketing tekenen samenwerkingsconvenant Kwaliteitsverbetering in actieprogramma

Wethouder Leen Verweij, namens de gemeente, en Nic van Wakeren, voorzitter van City Marketing, ondertekenen vandaag een samenwerkingsconvenant voor het Veenendaalse centrum.

In het convenant hebben de gemeente en City Marketing aangegeven welke gezamenlijke doelstellingen zij hebben voor de ontwikkeling van het Veenendaalse centrum. Die doelstellingen worden uitgewerkt in een actieprogramma, dat jaarlijks door de beide partijen wordt opgesteld.

Een werkgroep - samengesteld uit vertegenwoordigers van de gemeente en van City Marketing - gaat zich bezighouden met het opstellen van het actieprogramma, de bijbehorende begroting en het uitvoeren van de afgesproken acties.

De gemeente en City Marketing gaan de samenwerking voor drie jaar aan, tot 1 augustus 2006. Dan wordt de samenwerking geëvalueerd en besluiten de partijen of en hoe zij de samenwerking willen voortzetten.

De gemeente heeft twee jaar geleden een 'koopstromen- en bezoekersonderzoek' gehouden in het centrum. Daaruit bleek dat de consumenten over het algemeen heel tevreden zijn over wat het Veenendaalse centrum te bieden heeft. De kwaliteit van de omgeving en het beheer van de openbare ruimte laten echter te wensen over. Onderhoud en uitstraling van gevels, reclame-uitingen, uitstallingen, bestrating en geparkeerde fietsen zijn onderwerpen die worden opgepakt in het actieprogramma, evenals de concentratie en het beperkte aanbod van horeca en stedelijke vermaakfuncties.

Al sinds een aantal jaren vindt er periodiek overleg plaats tussen het gemeentebestuur en het bestuur van City Marketing, dat ongeveer 200 detaillisten vertegenwoordigd. Dit overleg gaat ook na de ondertekening van het convenant door, met een frequentie van twee keer per jaar.