Gemeente Veenendaal
PERSBERICHT 62
Gemeente en City Marketing tekenen samenwerkingsconvenant
Kwaliteitsverbetering in actieprogramma
Wethouder Leen Verweij, namens de gemeente, en Nic van Wakeren,
voorzitter van City Marketing, ondertekenen vandaag een
samenwerkingsconvenant voor het Veenendaalse centrum.
In het convenant hebben de gemeente en City Marketing aangegeven welke
gezamenlijke doelstellingen zij hebben voor de ontwikkeling van het
Veenendaalse centrum. Die doelstellingen worden uitgewerkt in een
actieprogramma, dat jaarlijks door de beide partijen wordt opgesteld.
Een werkgroep - samengesteld uit vertegenwoordigers van de gemeente en
van City Marketing - gaat zich bezighouden met het opstellen van het
actieprogramma, de bijbehorende begroting en het uitvoeren van de
afgesproken acties.
De gemeente en City Marketing gaan de samenwerking voor drie jaar aan,
tot 1 augustus 2006. Dan wordt de samenwerking geëvalueerd en
besluiten de partijen of en hoe zij de samenwerking willen
voortzetten.
De gemeente heeft twee jaar geleden een 'koopstromen- en
bezoekersonderzoek' gehouden in het centrum. Daaruit bleek dat de
consumenten over het algemeen heel tevreden zijn over wat het
Veenendaalse centrum te bieden heeft. De kwaliteit van de omgeving en
het beheer van de openbare ruimte laten echter te wensen over.
Onderhoud en uitstraling van gevels, reclame-uitingen, uitstallingen,
bestrating en geparkeerde fietsen zijn onderwerpen die worden opgepakt
in het actieprogramma, evenals de concentratie en het beperkte aanbod
van horeca en stedelijke vermaakfuncties.
Al sinds een aantal jaren vindt er periodiek overleg plaats tussen het
gemeentebestuur en het bestuur van City Marketing, dat ongeveer 200
detaillisten vertegenwoordigd. Dit overleg gaat ook na de
ondertekening van het convenant door, met een frequentie van twee keer
per jaar.