ARINSO


---

---

ARINSO International (Euronext Brussels: ARIN) is een wereldwijde HR Services partner die HR, e-HR en HR-BPO oplossingen levert aan grote werkgevers. ARINSO streeft naar HR Excellence door Strategisch advies, Integratie- en implementatiedienstverlening en geïndividualiseerde HR Service Delivery oplossingen.

ARINSO werd opgericht in 1994 en heeft momenteel 1200 werknemers in dienst in 20 landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Finland, de V.S., Canada, Argentinië, Brazilië, Mexico, Singapore, Maleisië, Taiwan en Marokko.
Meer info: www.arinso.com

Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) Cisco Systems is marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Cisco Systems International BV, onderdeel van Cisco Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in Europa. Nieuws en informatie zijn beschikbaar via www.cisco.com. Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems en het Cisco Systems logo zijn geregistreerde handelsmerken van Cisco Systems inc. en/of haar werkmaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken bedoeld in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.


---

---

PERSBERICHT

ARINSO integreert Cisco IPCC Enterprise Edition in zijn HR Outsourcing infrastructuur voor Europese multinationals

ARINSO Contact Agent Workplace maakt
gedecentraliseerde HR Services Centers mogelijk in Europa

New York - Brussel/Rotterdam, 29 juli 2003

This announcement was made at the HRO World 2003 conference in New York. This three-day event brings together some 2,000 experts in HR business process outsourcing, as well as clients and leading vendors who offer related services and technology solutions. ARINSO is one of the few European vendors to be present at the conference.

ARINSO International (Euronext Brussel: ARIN) is de eerste Europese aanbieder van Human Resources (HR) Outsourcing die Cisco IP Contact Center (IPCC) succesvol integreert in HR Business Process Outsourcing (BPO) dienstverlening voor Europese werkgevers. Deze technologie vormt de basis voor ARINSO's "hub & spokes" model, waarmee nu voor het eerst echt invulling kan worden gegeven aan pan-Europese outsourcing van HR processen. Praktisch betekent dit dat ARINSO de verantwoordelijkheid kan overnemen voor de HR administraties van grote Europese werkgevers, zonder dat de medewerkers hoeven te worden overgebracht naar één centraal Service Center.

Door een combinatie van multi-channel contact management, intelligent routing, en computer telephony integration (CTI), kan Cisco IPCC klanten segmenteren, vrije capaciteit in kaart brengen en elke vraag doorsturen aan de meest geschikte medewerker binnen het service center, waar deze zich ook bevindt. Dit zorgt voor een drastische daling in telecommunatiekosten en verhoogt de capaciteit van een service center zonder dat alle medewerkers op één locatie worden gecentraliseerd. Dit is vooral belangrijk omdat het fysiek verhuizen van medewerkers in Europa veel complexer en duurder is dan in de Verenigde Staten.

ARINSO's model streeft ernaar om een zo groot mogelijk aantal experts inzake Personeel- en salarisadministratie in Europese vestigingen te houden in plaats van uit te wijken naar een near-shore (bijv. Oost-Europa) of een off-shore (bijv. Indië) locatie te verplaatsen - een duidelijke trend in deze sector. Onderzoek uitgevoerd door ARINSO heeft aangetoond dat een aantal Europese werkgevers terughoudend zijn tegenover het verhuizen van "personeelsgevoelige" administratieve functies naar near-shore of off-shore locaties. De wettelijke bepalingen inzake personeel- en salarisadminstratie in Europa blijken heel sterk te verschillen per land. Dankzij de Hub & Spokes oplossing kan ARINSO internationale bedrijven nu de voordelen van HR Shared Services aanbieden gecombineerd met de essentiële locale expertise.

"Plaatselijke kennis op het gebied van wet- en regelgeving behouden en samenvoegen met het schaalvoordeel van een outsourcing leverancier vormt de kern van HR BPO in Europa", stelt Rudy Vandenberghe, Executive Vice President ARINSO People Services. "Wij bieden onze HR Service Infrastructuur in een eXtended Service Provisioning (XSP) modus aan. Zo krijgen onze klanten toegang tot de nieuwste technologie tegen een 100% variabele prijs per werkplek in hun HR Service Center."

Deze oplossing werd in nauwe samenwerking met Cisco Systems ontwikkeld, en maakt gebruik van Cisco IPCC, IVR en MPLS (via het MCI managed network), die samen de verschillende service sites verbinden.

Michel Vereeken, ARINSO's Service Center Global Architect, voegt hieraan toe: "Via Cisco's IPCC Enterprise Edition kan ARINSO een geïntegreerd ERP systeem van een bedrijf combineren met het kostenvoordeel van een HR Service Center platform. Deze integratie loopt via ARINSO's eigen Contact Agent Workplace, een open architectuur die alle communicatiekanalen (voice, IVR, e-mail, fax, enz.) samenbrengt. Deze tool kan met elk ERP systeem (SAP, PeopleSoft, ORACLE) gebruikt worden en vormt de grondslag voor de evaluatie van de zgn. Service Levels Agreements met onze klanten. De huidige ARINSO infrastructuur beschikt over een hub in Brussel en satellieten in verschillende Europese landen. Onze infrastructuur is ontworpen voor een totaal van 500 werkplekken, waarvan de eerste klanten er tegen het einde van het jaar al zeker zo'n 200 zullen innemen".

"ARINSO's keuze voor deze meest recente IPCC bewijst het innovatieve karakter van hun outsourcingsvoorstel, en maakt deze uitermate geschikt voor Europese werkgevers. De diepgang, complexiteit en upgrade capaciteit van ARINSO's implementatie is een Europese première en we zijn trots op onze sterke samenwerking met ARINSO International", zegt Mike Ansley, Director of Advanced Technologies, Cisco Systems EMEA.


---

---