---
---
ARINSO International (Euronext Brussels: ARIN) is een wereldwijde HR
Services partner die HR, e-HR en HR-BPO oplossingen levert aan grote
werkgevers. ARINSO streeft naar HR Excellence door Strategisch advies,
Integratie- en implementatiedienstverlening en geïndividualiseerde HR
Service Delivery oplossingen.
ARINSO werd opgericht in 1994 en heeft momenteel 1200 werknemers in dienst
in 20 landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal,
Italië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Finland, de V.S.,
Canada, Argentinië, Brazilië, Mexico, Singapore, Maleisië, Taiwan en
Marokko.
Meer info: www.arinso.com
Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO) Cisco Systems is marktleider op het
gebied van netwerkoplossingen voor Internet. Cisco Systems International BV,
onderdeel van Cisco Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in
Europa. Nieuws en informatie zijn beschikbaar via www.cisco.com.
Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems en het Cisco Systems logo zijn
geregistreerde handelsmerken van Cisco Systems inc. en/of haar
werkmaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere
handelsmerken bedoeld in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke
eigenaren.
---
---
PERSBERICHT
ARINSO integreert Cisco IPCC Enterprise Edition in zijn HR Outsourcing
infrastructuur voor Europese multinationals
ARINSO Contact Agent Workplace maakt
gedecentraliseerde HR Services Centers mogelijk in Europa
New York - Brussel/Rotterdam, 29 juli 2003
This announcement was made at the HRO World 2003 conference in New York.
This three-day event brings together some 2,000 experts in HR business
process outsourcing, as well as clients and leading vendors who offer
related services and technology solutions. ARINSO is one of the few European
vendors to be present at the conference.
ARINSO International (Euronext Brussel: ARIN) is de eerste Europese
aanbieder van Human Resources (HR) Outsourcing die Cisco IP Contact Center
(IPCC) succesvol integreert in HR Business Process Outsourcing (BPO)
dienstverlening voor Europese werkgevers. Deze technologie vormt de basis
voor ARINSO's "hub & spokes" model, waarmee nu voor het eerst echt invulling
kan worden gegeven aan pan-Europese outsourcing van HR processen. Praktisch
betekent dit dat ARINSO de verantwoordelijkheid kan overnemen voor de HR
administraties van grote Europese werkgevers, zonder dat de medewerkers
hoeven te worden overgebracht naar één centraal Service Center.
Door een combinatie van multi-channel contact management, intelligent
routing, en computer telephony integration (CTI), kan Cisco IPCC klanten
segmenteren, vrije capaciteit in kaart brengen en elke vraag doorsturen aan
de meest geschikte medewerker binnen het service center, waar deze zich ook
bevindt. Dit zorgt voor een drastische daling in telecommunatiekosten en
verhoogt de capaciteit van een service center zonder dat alle medewerkers op
één locatie worden gecentraliseerd. Dit is vooral belangrijk omdat het
fysiek verhuizen van medewerkers in Europa veel complexer en duurder is dan
in de Verenigde Staten.
ARINSO's model streeft ernaar om een zo groot mogelijk aantal experts inzake
Personeel- en salarisadministratie in Europese vestigingen te houden in
plaats van uit te wijken naar een near-shore (bijv. Oost-Europa) of een
off-shore (bijv. Indië) locatie te verplaatsen - een duidelijke trend in
deze sector. Onderzoek uitgevoerd door ARINSO heeft aangetoond dat een
aantal Europese werkgevers terughoudend zijn tegenover het verhuizen van
"personeelsgevoelige" administratieve functies naar near-shore of off-shore
locaties. De wettelijke bepalingen inzake personeel- en salarisadminstratie
in Europa blijken heel sterk te verschillen per land. Dankzij de Hub &
Spokes oplossing kan ARINSO internationale bedrijven nu de voordelen van HR
Shared Services aanbieden gecombineerd met de essentiële locale expertise.
"Plaatselijke kennis op het gebied van wet- en regelgeving behouden en
samenvoegen met het schaalvoordeel van een outsourcing leverancier vormt de
kern van HR BPO in Europa", stelt Rudy Vandenberghe, Executive Vice
President ARINSO People Services. "Wij bieden onze HR Service Infrastructuur
in een eXtended Service Provisioning (XSP) modus aan. Zo krijgen onze
klanten toegang tot de nieuwste technologie tegen een 100% variabele prijs
per werkplek in hun HR Service Center."
Deze oplossing werd in nauwe samenwerking met Cisco Systems ontwikkeld, en
maakt gebruik van Cisco IPCC, IVR en MPLS (via het MCI managed network), die
samen de verschillende service sites verbinden.
Michel Vereeken, ARINSO's Service Center Global Architect, voegt hieraan
toe: "Via Cisco's IPCC Enterprise Edition kan ARINSO een geïntegreerd ERP
systeem van een bedrijf combineren met het kostenvoordeel van een HR Service
Center platform. Deze integratie loopt via ARINSO's eigen Contact Agent
Workplace, een open architectuur die alle communicatiekanalen (voice, IVR,
e-mail, fax, enz.) samenbrengt. Deze tool kan met elk ERP systeem (SAP,
PeopleSoft, ORACLE) gebruikt worden en vormt de grondslag voor de evaluatie
van de zgn. Service Levels Agreements met onze klanten. De huidige ARINSO
infrastructuur beschikt over een hub in Brussel en satellieten in
verschillende Europese landen. Onze infrastructuur is ontworpen voor een
totaal van 500 werkplekken, waarvan de eerste klanten er tegen het einde van
het jaar al zeker zo'n 200 zullen innemen".
"ARINSO's keuze voor deze meest recente IPCC bewijst het innovatieve
karakter van hun outsourcingsvoorstel, en maakt deze uitermate geschikt voor
Europese werkgevers. De diepgang, complexiteit en upgrade capaciteit van
ARINSO's implementatie is een Europese première en we zijn trots op onze
sterke samenwerking met ARINSO International", zegt Mike Ansley, Director of
Advanced Technologies, Cisco Systems EMEA.
---
---
ARINSO