Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Weesp, 17 juli 2003

MYSTERY SHOPPER VIERT JUBILEUM

Lodge Service is pionier op het gebied van mystery shopping in Nederland. Op 1 augustus aanstaande viert Lodge Service Nederland haar 35ste jubileum.
Lodge Service is een internationaal opererend bedrijf met vestigingen gespreid over Europa en Zuid Afrika.
In 1968 is de Nederlandse vestiging opgezet en werd er gestart met de controle door testaankopen bij retailorganisaties. Begin jaren ´90 is Lodge Service begonnen met REACT Service: performance onderzoek door middel van mystery shopping.

Mystery shopping
Veel mensen hebben bij de term ´mystery shopping´ een associatie met mysterie, avontuur of lastige klanten.
Deze begrippen hebben allen niets te maken met de realiteit. In werkelijkheid houdt een mystery shopper zich bezig met het onopvallend beoordelen van de winkelpresentatie en in het bijzonder de klant- en verkoopgerichtheid van de winkelmedewerkers.

Een mystery shopper is dus een allerdaagse klant, die ervaren is in het beoordelen van de winkel en de medewerkers.

Modern Retailmanagement
Modern retailmanagement kan niet zonder het meten van wat er in de praktijk terecht komt van het beoogde serviceniveau. Objectief onderzoek levert vaak resultaten die als een eye-opener worden ervaren. Mystery shopping wordt voornamelijk
toegepast bij: performance onderzoek, formule bewaking, dealeronderzoek en winkelwedstrijden.

Lodge heeft ervaring in vele branches. Klanten zijn ondermeer: Keurslagers, KPN, New york Pizza, Pearle, Prénatal, Perry Sport, Villa Happ, Bakker Bart, Servex, Score, Makro en ECI.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lodge Service Nederland B.V.
Richard Otto
0294- 41 87 78
info@lodgeservice.nl
www.lodgeservice.nl
www.mysteryshopping.pagina.nl