Packard Bell leidt desktopmarkt consumenten met 17,5% marktaandeel

Computerfabrikant tevens grootste stijger in notebookmarkt

Wijchen, 1 augustus 2003 - Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers International, heeft in het tweede kwartaal van 2003 een marktaandeel van 17,5% behaald in het desktopsegment voor consumenten en is hiermee marktleider in Nederland. In het tweede kwartaal van 2002 bedroeg het marktaandeel nog 15,2%. De groei van Packard Bell in de desktopmarkt bedroeg 20,5%, terwijl de totale desktopmarkt 'slechts' met 4,6% is gegroeid.

De verkoop van Packard Bell-notebooks is in het afgelopen kwartaal explosief gestegen. Vergeleken met het tweede kwartaal van 2002 is de verkoop van notebooks gegroeid met 866,8% (bron: IDC). Packard Bell laat hiermee de grootste groei zien van alle aanbieders in het notebooksegment. Met een marktaandeel van 12,5% staat Packard Bell in dit segment op de derde plaats.

Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell: "Wij zijn al sinds 1986 actief op de consumentenmarkt en leren door eigen onderzoek en via ons retailkanaal wat er leeft bij deze doelgroep. Op basis hiervan optimaliseren we continu ons productaanbod. De groei die we nu doormaken, is een bewijs dat we hiermee op de goede weg zitten. Design is een aspect dat bij de productontwikkeling steeds meer aandacht krijgt. Met de productlijn die we in augustus zullen introduceren, laten we zien dat een computer niet alleen functioneel moet zijn, maar dat design zeker zo belangrijk is."

Dit persbericht is gebaseerd op de voorlopige cijfers van juli 2003 van IDC.

Over Packard Bell
Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers Nederland B.V., werd in 1986 opgericht en is één van Europa's vooraanstaande leveranciers van thuiscomputers. Packard Bell heeft in de gehele wereld 3.000 mensen in dienst; haar Europese hoofdkantoor bevindt zich in Wijchen, Nederland.

Packard Bells strategie is om krachtige thuiscomputers aan te bieden door middel van uitgebreide productlijnen, nieuwste technieken, opvallend design, sterke partners en volledige internetintegratie om zo tegemoet te komen aan de eisen van de eindgebruiker. Packard Bell-producten worden bij alle grote retailketens verkocht.

Ondersteund door haar filosofie en de positie die zij in de markt verworven heeft, creëerde Packard Bell in 1999 het Packard Bell European Institute of Home Computing. Dit instituut heeft als doel de invloed van computers op het dagelijks leven van Europeanen te observeren, te bestuderen en te analyseren. www.packardbell.nl