Persbericht 1 augustus 2003
Koninklijk Horeca Nederland start landelijke campagne Pagina G
Introductie Grote Genieten
WOERDEN, 1 augustus 2003 - Koninklijk Horeca Nederland is een
landelijke campagne begonnen om de Nederlander meer te laten genieten.
Door middel van redactionele bijdragen in huis-aan-huisbladen wordt
onder de noemer Pagina G het Grote Genieten in de horeca en de
toeristisch recreatieve sector geïntroduceerd.
Pagina G "De mensen zijn steeds vaker op zoek naar een nieuwe
beleving," zegt Jeu Claes, directeur van Koninklijk Horeca Nederland,
"wij vinden het belangrijk om te laten zien wat voor moois, fraais en
lekkers Nederland allemaal te bieden heeft. Vandaar dat Koninklijk
Horeca Nederland het initiatief heeft genomen om het Grote Genieten
onder de aandacht van het publiek te brengen."
De mens wil graag verwend en verrast worden. Ontspanning en
belevenissen worden steeds belangrijker. Tegelijkertijd krijgen we het
almaar drukker en drukker. Daardoor is er een steeds sterkere behoefte
aan een leuke vrijetijdsbesteding. We zijn continu op zoek naar
bijzondere ervaringen. Die blijven we ons dan ook herinneren. Voor
Koninklijk Horeca Nederland vormt die hang naar beleving een nieuwe
uitdaging. "Te vaak horen we dat mensen niet weten wat ze met hun
vrije tijd moeten doen," aldus Jeu Claes, directeur van Koninklijk
Horeca Nederland. "Door onze bijna 20.000 aangesloten bedrijven in de
horeca en recreatief toeristische sector zijn wij heel goed in staat
om het publiek te helpen bij hun belevingen. Denk daarbij aan de
sensatie van nieuwe uitdagingen en bijzondere ervaringen, maar ook
simpele, eenvoudige momenten van het Grote Genieten. Een verfrissend
glas op een terras bijvoorbeeld, of een ijsje tijdens het winkelen.
Het hoeft niet altijd om die sensatie van een supersonische achtbaan
in een pretpark te gaan. Ook van een eenvoudig diner kun je
bijvoorbeeld ontzettend genieten... "
Een kenmerk van de huidige belevingseconomie is het alles zelf willen
beleven. Met miljoenen tegelijk kijken naar Martin Verkerk als hij in
de finale staat van Roland Garros. "Maar eigenlijk willen we allemaal
zelf in Parijs staan om zijn tennisracket te dragen,"aldus Claes, "We
willen er bovenop zitten. Chinese wokrestaurants schieten bijvoorbeeld
als paddestoelen uit de grond, omdat we zelf willen zien wat de koks
voor ons wokken. De ingrediënten uitkiezen en zelf bepalen hoe en wat
je straks gaat eten. Je kunt het zelf beleven." De mens wordt actiever
in zijn ontspanning. Zelf ervaren hoe het is. Er bovenop staan: zowel
actief als passief de beleving ondergaan. "Pagina G draagt daar aan
bij," zegt Claes, "door mensen te laten zien wat er allemaal in ons
land te beleven valt."
Pagina G wordt iedere eerste week van de maand gratis aan
huis-aan-huisbladen aangeboden en wordt gemaakt door Koninklijk Horeca
Nederland, in nauwe samenwerking met recreatief toeristische partners.
Noot voor de redactie -
Koninklijk Horeca Nederland