Koninklijk Horeca Nederland

Persbericht 1 augustus 2003

Koninklijk Horeca Nederland start landelijke campagne Pagina G Introductie Grote Genieten

WOERDEN, 1 augustus 2003 - Koninklijk Horeca Nederland is een landelijke campagne begonnen om de Nederlander meer te laten genieten. Door middel van redactionele bijdragen in huis-aan-huisbladen wordt onder de noemer Pagina G het Grote Genieten in de horeca en de toeristisch recreatieve sector geïntroduceerd.

Pagina G "De mensen zijn steeds vaker op zoek naar een nieuwe beleving," zegt Jeu Claes, directeur van Koninklijk Horeca Nederland, "wij vinden het belangrijk om te laten zien wat voor moois, fraais en lekkers Nederland allemaal te bieden heeft. Vandaar dat Koninklijk Horeca Nederland het initiatief heeft genomen om het Grote Genieten onder de aandacht van het publiek te brengen."

De mens wil graag verwend en verrast worden. Ontspanning en belevenissen worden steeds belangrijker. Tegelijkertijd krijgen we het almaar drukker en drukker. Daardoor is er een steeds sterkere behoefte aan een leuke vrijetijdsbesteding. We zijn continu op zoek naar bijzondere ervaringen. Die blijven we ons dan ook herinneren. Voor Koninklijk Horeca Nederland vormt die hang naar beleving een nieuwe uitdaging. "Te vaak horen we dat mensen niet weten wat ze met hun vrije tijd moeten doen," aldus Jeu Claes, directeur van Koninklijk Horeca Nederland. "Door onze bijna 20.000 aangesloten bedrijven in de horeca en recreatief toeristische sector zijn wij heel goed in staat om het publiek te helpen bij hun belevingen. Denk daarbij aan de sensatie van nieuwe uitdagingen en bijzondere ervaringen, maar ook simpele, eenvoudige momenten van het Grote Genieten. Een verfrissend glas op een terras bijvoorbeeld, of een ijsje tijdens het winkelen. Het hoeft niet altijd om die sensatie van een supersonische achtbaan in een pretpark te gaan. Ook van een eenvoudig diner kun je bijvoorbeeld ontzettend genieten... "

Een kenmerk van de huidige belevingseconomie is het alles zelf willen beleven. Met miljoenen tegelijk kijken naar Martin Verkerk als hij in de finale staat van Roland Garros. "Maar eigenlijk willen we allemaal zelf in Parijs staan om zijn tennisracket te dragen,"aldus Claes, "We willen er bovenop zitten. Chinese wokrestaurants schieten bijvoorbeeld als paddestoelen uit de grond, omdat we zelf willen zien wat de koks voor ons wokken. De ingrediënten uitkiezen en zelf bepalen hoe en wat je straks gaat eten. Je kunt het zelf beleven." De mens wordt actiever in zijn ontspanning. Zelf ervaren hoe het is. Er bovenop staan: zowel actief als passief de beleving ondergaan. "Pagina G draagt daar aan bij," zegt Claes, "door mensen te laten zien wat er allemaal in ons land te beleven valt."

Pagina G wordt iedere eerste week van de maand gratis aan huis-aan-huisbladen aangeboden en wordt gemaakt door Koninklijk Horeca Nederland, in nauwe samenwerking met recreatief toeristische partners.

Noot voor de redactie -