AutoRai

31-7-2003

Toyota sponsort voetbalclub N.E.C.

Toyota heeft hoge ambities in de autobranche, maar ook op het gebied van sport. Toyota wil dat graag uitdragen. Niet alleen op mondiaal niveau met onder meer het eigen Formule 1 team, de sponsoring van Worldcup Soccer en in augustus de Wereldkampioenschappen atletiek in Parijs, maar ook op lokale markten.

De sponsoring van N.E.C. past precies binnen die visie, aldus Martin Huisman, Marketing Manager bij Toyota Lease.

Toyota zal ook als exclusief autoleverancier prominent met naam en logo in het Nijmeegse Goffertstadion aanwezig zijn. Het gaat om een subsponsorship dat voor een periode van drie jaar is afgesloten. Toyota dealer Scholten Nijmegen B.V. zal de Toyotas gaan leveren.

N.E.C. staat aan de vooravond van een veelbelovend seizoen, want sinds vijftien jaar speelt de club weer Europees voetbal. We hebben er alle vertrouwen in dat N.E.C. dit jaar de stijgende lijn weet voort te zetten, zegt de heer Huisman. De afgelopen maanden hebben wij meerdere malen met N.E.C. aan tafel gezeten om te kijken wat we voor elkaar konden betekenen. De gesprekken verliepen erg plezierig en eigenlijk waren we er heel snel uit.

Toyota staat niet alleen bekend om de betrouwbaarheid en kwaliteit van haar autos, maar ook om de uitgebreide serviceverlening rondom de auto, zo vertelt Rob Toussaint van de Marketing & Sales divisie van N.E.C. Juist die service is voor ons belangrijk. Daarnaast heeft het uitgebreide modellengamma van Toyota meegespeeld in de beslissing om met Toyota zaken te gaan doen.

De eerste Toyotas zijn inmiddels aan de club geleverd. Het zal zeker geen eentonig beeld worden op de parkeerplaats bij het Nijmeegse Goffertstadion, want bij N.E.C. is gekozen voor de meest uiteenlopende Toyota modellen, van de sportieve Corolla tot de luxueuze Camry en van de ruime Avensis Verso (die aan maar liefst zes spelers de ruimte biedt) tot de zeer populaire 4x4, de RAV4.

De hele Toyota organisatie straalt enthousiasme uit, zo concludeert Rob Toussaint. Toyota wil mensen inspireren met innovatieve autos, wij met mooi en aantrekkelijk voetbal. We streven beiden naar de top. En dat streven vormt de basis van onze samenwerking.