092 ABN AMRO sponsort leerstoel Direct Marketing aan de RUG
Datum: 29 juli 2003
ABN AMRO gaat voor vijf jaar de bijzondere leerstoel Direct Marketing
aan de Rijksuniversiteit Groningen sponsoren. De leerstoel, de oudste
binnen dit vakgebied, heeft als doel het onderzoek en onderwijs over
direct marketing te bevorderen. Op dit moment vervult prof. dr. Janny
Hoekstra (Huizum, 1956) de leerstoel aan de Faculteit der Economische
Wetenschappen van de RUG. Voor de ABN AMRO is direct marketing een
belangrijk marketinginstrument om haar klanten te bereiken. Door de
leerstoel te sponsoren wil zij verder onderzoek en onderwijs
stimuleren.
Het belang van direct marketing wordt steeds groter. Steeds meer
bedrijven realiseren zich dat de klant centraal moet staan. Direct
marketing levert klantkennis op die onontbeerlijk is voor
klantgerichte bedrijven en organisaties. De leerstoel Direct Marketing
zal de komende jaren een bijdrage leveren aan het vergroten van de
kennis op dit vakgebied. Dit doet zij onder meer door onderzoeken naar
de prestaties van 1:1 marketing, de relatie tussen klanttevredenheid
en koopgedrag en de tevredenheid van klanten over telefonische
dienstverlening binnen call centers en customer contact centers.
Brede steun
De leerstoel wordt breed gedragen door het bedrijfsleven. Naast de ABN
AMRO zijn ook TPGPost, ING/Postbank, Wegener, Achmea, Experian, Ara
Communications, Impress en De Friesland Zorgverzekeraar sponsors van
de leerstoel. De steun van deze bedrijven zorgt voor een brug tussen
bedrijfsleven en wetenschap. Sponsors van de leerstoel kunnen
onderzoek laten doen naar specifieke vragen op het gebied van direct
marketing binnen hun bedrijf. De leerstoel is ingesteld door de
stichting Leerstoel Direct Marketing en is sinds 2000 aan de Groningse
universiteit verbonden.
De ondertekening van het contract vindt plaats op vrijdag 25 juli om
15.30 uur in zaal 105 van het WSN-gebouw op het Zernike complex.
Namens ABN AMRO zal de heer T. Vlot ondertekenen, namens de stichting
Leerstoel Direct Marketing tekent de voorzitter, de heer H. van
Engelen van Achmea.
Noot voor de pers
* Meer informatie: drs. Herbert Haaij, directeur stichting Leerstoel
Direct Marketing, tel. (023) 542 85 16 of e-mail:
h.haaij@sharkwise.nl
* Indien u bij de ondertekening aanwezig wilt zijn, kunt u zich
aanmelden bij mw. J. Wiersema, telefoon (050) 363 3686, e-mail
j.m.wiersema@eco.rug.nl.
Rijksuniversiteit Groningen