Beste lezer,
Vandaag is "Tijdverschijnselen. Impressies van de vrije tijd." verschenen.
ISBN: 90 377 0135 3
204 paginas, prijs EUR 13,90
Hieronder volgt een beknopte samenvatting.
Steeds meer willen we, in minder vrije tijd. Onze toegenomen ambities
hebben als onbedoeld resultaat dat er steeds meer consumerende passanten
ten tonele verschijnen. Zij zijn naarstig op zoek naar een unieke
experience, maar liefst wel voorzien van hedendaagse gemakken: convenience
experience. In de slag om de vrijetijdsconsument krijgen de culturele
instellingen het moeilijk. Bij deze concurrentie bieden nieuwe media,
zoals Internet, vooralsnog nauwelijks steun.
Dit zijn enkele impressies
van de vrije tijd die in dit boekje beschreven worden. Het is een
bundeling van artikelen die eerder in verschillende tijdschriften
en kranten gepubliceerd zijn, de meeste in MMNieuws (Marketing en
management nieuws voor cultuur en vrijetijd). Gezamenlijk vormen deze
een kennismaking met het werk van de onderzoeksgroep Tijd, Media en Cultuur van het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Wilt u meer weten,
raadpleeg onze website: http://www.scp.nl/boeken/speciaal/spec21/nl/metainfo.htm
Sociaal en Cultureel Planbureau