Ingezonden persbericht
Amsterdam, 28 juli 2003
Creditcardgegevens niet langer nodig voor e-ticket Lufthansa
Met ingang van vandaag is het voor passagiers van Lufthansa mogelijk om te
profiteren van de voordelen van elektronische tickets zonder dat daarvoor de
gegevens van de creditcard van de passagiers nodig zijn. Lufthansa komt
daarmee tegemoet aan de wensen van passagiers die hun creditcardgegevens
liever niet ter beschikking stellen. Het gaat dan met name om passagiers die
niet rechtstreeks via www.lufthansa.nl een ticket boeken, maar om passagiers
die via een reisagent of hun werkgever een ticket boeken en tot nu toe
verstoken bleven van de voordelen die verbonden zijn aan een elektronisch
ticket.
Tot nu toe was het voor elke etix® boeking noodzakelijk dat het
creditcardnummer of het nummer van de Miles&More pas van de klant werd
ingevoerd in het geautomatiseerde boekingssysteem CRS. Op basis van dat
unieke nummer kon de boeking bij het inchecken worden teruggevonden. Door
aanpassingen in het systeem kunnen de ticketgegevens voortaan ook worden
opgezocht op basis van de naam, de vluchtgegevens of de bestemming van de
passagier. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat deze zich meldt bij de
incheckbalie met een geldig identiteitsbewijs en een boekingsnummer
('filekey'). Voor het inchecken via de Quick Check-in machines op de
luchthavens is een creditcardnummer of nummer van de Miles&More pas
voorlopig nog wel noodzakelijk. Deze nieuwe service wordt deze zomer
uitsluitend geïntroduceerd in Nederland, België, Frankrijk en
Groot-Brittannië.
Zie ook: media.lufthansa.com
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Wouter Rutten, Van Luyken Communicatie Adviseurs
Telefoon (023) 540 04 24, Fax (023) 535 48 06
e-mail: rutten@vanluyken.nl
Wouter Rutten
Van Luyken Communicatie Adviseurs
Telefoon: +31(0) 23 540 04 24
Fax: +31(0) 23 535 48 06
Mobiel: +31(0) 6 20 49 91 68
www.vanluyken.nl