Ingezonden persbericht

Amsterdam, 28 juli 2003

Creditcardgegevens niet langer nodig voor e-ticket Lufthansa

Met ingang van vandaag is het voor passagiers van Lufthansa mogelijk om te profiteren van de voordelen van elektronische tickets zonder dat daarvoor de gegevens van de creditcard van de passagiers nodig zijn. Lufthansa komt daarmee tegemoet aan de wensen van passagiers die hun creditcardgegevens liever niet ter beschikking stellen. Het gaat dan met name om passagiers die niet rechtstreeks via www.lufthansa.nl een ticket boeken, maar om passagiers die via een reisagent of hun werkgever een ticket boeken en tot nu toe verstoken bleven van de voordelen die verbonden zijn aan een elektronisch ticket.

Tot nu toe was het voor elke etix® boeking noodzakelijk dat het creditcardnummer of het nummer van de Miles&More pas van de klant werd ingevoerd in het geautomatiseerde boekingssysteem CRS. Op basis van dat unieke nummer kon de boeking bij het inchecken worden teruggevonden. Door aanpassingen in het systeem kunnen de ticketgegevens voortaan ook worden opgezocht op basis van de naam, de vluchtgegevens of de bestemming van de passagier. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat deze zich meldt bij de incheckbalie met een geldig identiteitsbewijs en een boekingsnummer ('filekey'). Voor het inchecken via de Quick Check-in machines op de luchthavens is een creditcardnummer of nummer van de Miles&More pas voorlopig nog wel noodzakelijk. Deze nieuwe service wordt deze zomer uitsluitend geïntroduceerd in Nederland, België, Frankrijk en Groot-Brittannië.

Zie ook: media.lufthansa.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Wouter Rutten, Van Luyken Communicatie Adviseurs
Telefoon (023) 540 04 24, Fax (023) 535 48 06
e-mail: rutten@vanluyken.nl

Wouter Rutten
Van Luyken Communicatie Adviseurs
Telefoon: +31(0) 23 540 04 24
Fax: +31(0) 23 535 48 06
Mobiel: +31(0) 6 20 49 91 68
www.vanluyken.nl