Ingezonden persbericht

Persbericht

28 juli 2003

Salesforce.com sluit samenwerkingsovereenkomst met TIBCO voor S3 integratie

~ biedt onmiddellijke toegang tot Siebel, SAP, Oracle, Peoplesoft en IBM Lotus software ~

Salesforce.com heeft een strategische alliantie gesloten met TIBCO Software. Hierdoor wordt real-time integratie mogelijk tussen salesforce.com S3, een CRM-oplossing die geen gebruik maakt van software, en legacy software systemen van Siebel, SAP, Oracle, Peoplesoft en IBM Lotus software.

De salesforce.com TIBCO Integratie Server is gebaseerd op het pay-as-you-go model wat lage kosten en weinig risico met zich mee brengt. Hiermee probeert salesforce.com vaste voet aan de grond te krijgen op de enterprise applicatie-integratiemarkt.

Salesforce.com heeft bovendien aangekondigd dat TIBCO het meest recente bedrijf is dat wereldwijd gebruik maakt van S3 voor haar customer relationship management activiteiten. TIBCO sluit zich aan bij meer dan 6.900 andere klanten in 110 landen, inclusief klanten als AOL, Travelex en Quantum.

Andere belangrijke overeenkomsten zijn gesloten met The Blue Wolf Group, Pinpoint Selling, Genesys, GoodContacts, Miller Heiman en Synergex.

"Sinds de oprichting van salesforce.com in 1999 heeft het bedrijf zichzelf gevestigd als de onbetwiste leider in het bieden van software-as-service aan meer dan 94.000 gebruikers over de hele wereld," zei Steve Garnett, general manager bij salesforce.com EMEA. "Veel van onze klanten proberen de investeringen die zij in het verleden gestoken hebben in hun client/server applicaties te redden. Dankzij de samenwerking met TIBCO kunnen wij nu een out-of-the-box integratie-oplossing bieden met toonaangevende client/server applicaties tegen lage kosten en zonder risico."

"We werken samen met salesforce.com om een eersteklas integratie-oplossing te bieden aan klanten van salesforce.com," zei Vivek Ranadivé, voorzitter en CEO van TIBCO. "Door deze strategische alliantie te sluiten hebben TIBCO en salesforce.com een nieuwe oplossing gecreëerd waarmee S3-klanten integratie-vraagstukken eenvoudig en snel kunnen oplossen."

De salesforce.com TIBCO Integratie Server is in het derde kwartaal van dit jaar beschikbaar en biedt salesforce.com s klanten de mogelijkheid om S3 snel te integreren met de meest gebruikte legacy softwarepaketten.

Samen met sforce, de salesforce.com client/server application builder, is de Integratie Server het eerste product in de enterprise applicatie-integratiemarkt dat wordt aangeboden als dienst. Het zorgt ervoor dat klanten niet langer codes hoeven te schrijven om S3 met back-end systemen te integreren. Klanten kunnen nu TIBCO s Business Work s graphical user interface en pre-built adapters inzetten om integratie eenvoudig en rendabel te maken.

S3 is de sterkste, slimste en meest eenvoudige manier om - zonder software - klantrelaties te beheren. Het zorgt voor zowel het schaalbaar en veilig beheren van salesforce automation, campagnemanagement, klantenservice en -ondersteuning als documenten en bestanden. S3 is gebouwd op sforce, het nieuwe client/service applicatiesysteem en kan door middel van tools van BEA, Borland, Microsoft en Sun eenvoudig afgestemd worden op de gebruiker.

Salesforce.com S3 voegt meer dan 100 nieuwe features toe aan de bestaande salesforce.com dienst. Het is bovendien het resultaat van meer dan 4 jaar ontwikkeling en investeringen van meer dan 100 miljoen dollar in research en infrastructuur. S3 kan onmiddellijk ingezet worden zonder extra kosten en tijd in tegenstelling tot traditionele bedrijfssoftware.

(490 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6.900 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestaat haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Lilian van Tongerlo bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com