E.piphany maakt wederom verwachtingen waar

Schiphol-Rijk, 25 juli 2003 - E.piphany heeft de cijfers van het tweede kwartaal van 2003 bekendgemaakt en maakt voor het vierde opeenvolgende kwartaal de verwachtingen waar. De CRM-leverancier rapporteert een omzet van $ 22,2 miljoen, een flinke stijging ten opzichte van de $ 19,4 miljoen in hetzelfde kwartaal van vorig jaar en maakte daarmee voor de vierde keer op rij de marktverwachtingen waar. De inkomsten uit licenties bedragen $ 9,5 miljoen en uit dienstverlening $ 12,6 miljoen (respectievelijk 43 en 57 procent). Het nettoverlies (GAAP) dit kwartaal is $ 9,4 miljoen ofwel $ 0,13 per aandeel. In het tweede kwartaal van vorig jaar maakte het bedrijf nog $ 26,3 miljoen verlies ($ 0,37 per aandeel). Het verlies exclusief afschrijvingen op aangekochte technologie en immateriële goederen, compensatie op lagere aandelenkoersen en herstructureringskosten (verlies op niet-GAAP-basis) bedraagt $ 6,7 miljoen. Dat is een sterke daling ten opzichte van de $ 12,3 miljoen verlies in hetzelfde kwartaal vorig jaar.

E.piphany kondigde tevens diverse veranderingen in de managementstructuur aan. Roger Siboni blijft Chairman, Karen Richardson wordt CEO en directeur van het bedrijf en Phil Fernandez is gepromoveerd tot President en COO.

Chairman Roger Siboni: "Wij zijn erg tevreden met onze operationele resultaten dit kwartaal. Het afgelopen jaar hebben we vele succesvolle implementaties afgerond van onze E.6 suite. Tegelijkertijd hebben we de kosten teruggebracht en zijn we sterker gaan focussen op onze kernactiviteiten. Dat proces is nu afgerond. Karen en Phil hebben een nieuwe rol in de organisatie gekregen, waardoor ik me volledig kan gaan focussen op de sales en het verder uitdragen van onze visie."

Karen Richardson, CEO, ligt toe: "Terwijl de situatie voor softwareverkoop uitdagend blijft, behalen wij strategische mijlpalen, zoals wij die enkele jaren geleden definieerden. Ons succes is gebaseerd op een beperkt aantal doelstellingen en die hebben we bereikt. Deze resultaten zijn het gevolg van het succes van E.6 en de inzet van onze marketing en sales, onze dienstverlening en de Interaction Advisor-productlijnen. Dit kwartaal hebben we acht nieuwe klanten gekregen en onze bestaande opdrachten uitgebreid."

"Onze balans blijft, met financiële middelen en investering van in totaal $ 269 miljoen en DSOs van 32 dagen, positief", voegt Kevin Yeaman, Chief Financial Officer hieraan toe.

Kijk voor het volledige bericht op http://www.epiphany.com/news/2003press/2003_07_24.html

Over E.piphany
E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing, verkoop, en service oplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite, die marketing, verkoop en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de meest ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californie. Het Benelux kantoor is gevestigd in Schiphol Rijk, Amsterdam.

Ingezonden persbericht