ON THE ROAD MEDIA BV
Eerste landelijke Truckside Advertising campagne
Persbericht
Orange en On The Road Media introduceren eerste landelijke Truckside Advertising campagne op volledige vrachtwagens in Nederland.
Telecom provider Orange is vorige week in samenwerking met Initiative Media gestart met de eerste landelijke Truckside Advertising campagne op volledige vrachtwagens in Nederland. De campagne, die drie maanden zal lopen, wordt uitgevoerd op 40 vrachtwagens, die drie verschillende boodschappen zullen tonen.
Voor de organisatie en uitvoering van de campagne is On The Road Media ingeschakeld, die als enige onderneming in Nederland een meetbaar bereikinformatiesysteem voor dit medium heeft ontwikkeld, een innovatie waarvoor zij een AMMA nominatie hebben verkregen. De campagnevrachtwagens zijn uitgerust met GPS plaatsbepalingmodules, waardoor de wagens real time en online zijn te volgen. Hierdoor kan een uiterst nauwkeurige 'bewijsnummercontrole' worden uitgevoerd, zowel voor de gekozen regio, als voor de gekozen wegen en het gereden aantal uren. Na koppeling van de GPS locaties met onder andere verkeersintensiteitgegevens levert dit werkelijke bereikcijfers op.
On The Road Media verwacht dat veel adverteerders het voorbeeld van Orange zullen volgen. Naast het waterdichte bereikinformatiesysteem en de meetbaarheid spelen ook de attentiewaarde, de flexibiliteit en het mobiele karakter een belangrijke rol. Truckside Advertising is bij uitstek geschikt voor plaatsen waar andere buitenreclame media achterblijven of ontbreken, zoals op snelwegen en in provinciale gebieden. Met een bruto bereik van meer dan 7 miljoen weggebruikers per vrachtwagen per jaar kan een witte plek in het medialandschap dan op maat worden ingekleurd.
'Orange is een merk dat zich wil onderscheiden. Ook met betrekking tot de wijze waarop wij communiceren. De landelijke Truckside Advertising campagne past daar uitstekend in', zegt Kevin Zuidhof, hoofd Corporate Affairs van Orange Nederland. 'Juist door het onderscheidende en het vernieuwende van deze campagne is het effect bijzonder sterk'.