Nieuwe huisregels voor bezoekers Stadhuis
Burgemeester en wethouders hebben nieuwe huisregels vastgesteld voor
bezoekers van het Stadhuis. Er bestonden al huisregels, maar die
dateerden nog van 1997 en waren intussen verouderd. Zo voorzagen ze
door hun beperktheid niet in allerlei situaties waar de gemeente
tegenwoordig mee wordt geconfronteerd. Ook was het handhaven van de
regels niet altijd even gemakkelijk. Dit alles maakte het nodig de
regels niet alleen uit te breiden, maar ook aan te scherpen en te
voorzien van sancties.
De nieuwe huisregels hebben bijvoorbeeld betrekking op de
toegankelijkheid van het Stadhuis, hinder en overlast, agressief
gedrag, misbruik en oneigenlijk gebruik en het gebruik van alcohol
en/of drugs. De nieuwe huisregels worden bekendgemaakt in Weekend
Totaal en zullen permanent ter inzage liggen bij de balies van de
receptie en de beveiligingsdienst in de Burgerzaal van het Stadhuis,
bij de receptiebalie van de dienst Samenleving en bij het
Stadsinformatiepunt. Verder wordt bij alle toegangen tot het Stadhuis
kenbaar gemaakt dat er nieuwe huisregels van kracht zijn. De nieuwe
regels zijn vastgesteld onder intrekking van de oude regels.
Op de website vindt u de regels op de pagina Huisregels voor bezoekers
van het Stadhuis van Apeldoorn
Een gemeentelijke projectgroep, bestaande uit alle disciplines die met
publiek en veiligheid binnen het Stadhuis te maken hebben, heeft de
nieuwe regels opgesteld. In dit geval waren dat Facilitaire Zaken, de
Bewakingsdienst, Werk en Inkomen, Communicatie en Veiligheid, Recht en
Burgerzaken.
Klik hier om naar de homepage te gaan Klik hier om deze pagina te
printen Klik hier om naar de zoekpagina te gaan Klik hier om naar de
contactpagina te gaan Klik hier om naar de sitemap te gaan
Gemeente Apeldoorn