Gemeente Apeldoorn


Nieuwe huisregels voor bezoekers Stadhuis

Burgemeester en wethouders hebben nieuwe huisregels vastgesteld voor bezoekers van het Stadhuis. Er bestonden al huisregels, maar die dateerden nog van 1997 en waren intussen verouderd. Zo voorzagen ze door hun beperktheid niet in allerlei situaties waar de gemeente tegenwoordig mee wordt geconfronteerd. Ook was het handhaven van de regels niet altijd even gemakkelijk. Dit alles maakte het nodig de regels niet alleen uit te breiden, maar ook aan te scherpen en te voorzien van sancties.

De nieuwe huisregels hebben bijvoorbeeld betrekking op de toegankelijkheid van het Stadhuis, hinder en overlast, agressief gedrag, misbruik en oneigenlijk gebruik en het gebruik van alcohol en/of drugs. De nieuwe huisregels worden bekendgemaakt in Weekend Totaal en zullen permanent ter inzage liggen bij de balies van de receptie en de beveiligingsdienst in de Burgerzaal van het Stadhuis, bij de receptiebalie van de dienst Samenleving en bij het Stadsinformatiepunt. Verder wordt bij alle toegangen tot het Stadhuis kenbaar gemaakt dat er nieuwe huisregels van kracht zijn. De nieuwe regels zijn vastgesteld onder intrekking van de oude regels.

Op de website vindt u de regels op de pagina Huisregels voor bezoekers van het Stadhuis van Apeldoorn

Een gemeentelijke projectgroep, bestaande uit alle disciplines die met publiek en veiligheid binnen het Stadhuis te maken hebben, heeft de nieuwe regels opgesteld. In dit geval waren dat Facilitaire Zaken, de Bewakingsdienst, Werk en Inkomen, Communicatie en Veiligheid, Recht en Burgerzaken.
Klik hier om naar de homepage te gaan Klik hier om deze pagina te printen Klik hier om naar de zoekpagina te gaan Klik hier om naar de contactpagina te gaan Klik hier om naar de sitemap te gaan