Ingezonden persbericht
ALESCON KIEST VOOR IP-TELEFONIE VAN AVAYA
IP Office resulteert in sterke besparingen op telefoniekosten en legt basis voor optimalisatie van bedrijfsprocessen
TER PUBLICATIE: 23 juli 2003
NIEUWEGEIN - ALESCON in Hoogeveen gaat haar telefonieplatform baseren op de IP-telefonie-oplossingen van Avaya. ALESCON is een onderneming met een sociaal-werkvoorzieningsrol. Het bedrijf stimuleert de integratie van mensen, al dan niet met een handicap, op de reguliere arbeidsmarkt. ALESCON is onder meer actief in milieuservices, metaal, installatietechniek, grafische dienstverlening en groen- en bouwwerkzaamheden. ALESCON heeft meerdere locaties verspreid over Drenthe met circa 2.400 medewerkers. Voor het onderlinge telefonieverkeer tussen de 12 grootste locaties gaat ALESCON IP Office van Avaya inzetten. In 2004 gaat ALESCON de kleinere locaties en de thuiswerkplekken ook van deze technologie voorzien. De implementatie wordt gerealiseerd door Avaya BusinessPartner DIGOS Group in Groningen. ALESCON verwacht jaarlijks meer dan 40.000 euro te kunnen besparen op de directe telecommunicatiekosten; dit zijn met name de interlokale gesprekken tussen de ALESCON-locaties. Verder profiteert het bedrijf van een sterk vereenvoudigd en volledig gecentraliseerd beheer van zijn telefonieomgeving. De Avaya IP Office-oplossing werd gekozen na een selectie onder verschillende aanbieders van IP-telefonie.
IP Office van Avaya is onderdeel van de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS) van Avaya en biedt een 'all-in-one' IP-oplossing met geïntegreerde netwerk- en communicatieapplicaties, waaronder unified messaging, diensten voor contact centers en IP-telefonie. De oplossing voorziet in kostenreductie doordat bedrijven geen aparte spraak- en dataoplossingen hoeven te implementeren. Tevens wordt het niveau van klantenservice verbeterd, evenals de productiviteit van medewerkers. Avaya IP Office ondersteunt ook multichannel-communicatie, waaronder analoog, digitaal, IP-telefonie, fax en web. Verder worden draadloze (DECT) en vaste telefonie ondersteund, evenals mogelijkheden voor het werken op afstand.
Volgens Juul Meffert, ICT-manager bij ALESCON, koos het bedrijf voor de oplossing van Avaya door de combinatie van hoogwaardige technologie en een klantgerichte aanpak van Avaya en BusinessPartner DIGOS Group. "Avaya en DIGOS Group wisten de voordelen die we met IP Office konden behalen, op overtuigende wijze te presenteren. Met IP Office beschikken we binnen afzienbare tijd over een hoogwaardig telefonieplatform dat een belangrijke bijdrage levert aan besparingen op telecommunicatiekosten en tegelijkertijd het beheer vereenvoudigt."
Jean-Paul Maas, Channel Development Manager bij Avaya, wijst erop dat recent Avaya-onderzoek heeft uitgewezen dat veel Europese bedrijven nu zoeken naar manieren om op hun telecommunicatiekosten te besparen. "De inzet van een convergent netwerk voor spraak en data kan een belangrijke bijdrage leveren aan gewenste besparingen. Daarnaast kunnen organisaties concrete voordelen behalen wanneer zij hun spraak- en communicatiesystemen combineren met belangrijke bedrijfsapplicaties. Voordelen liggen in dit verband niet alleen in concrete kostenreducties, maar ook in grotere operationele efficiency en een hogere reactiesnelheid en productiviteit."
# # #
---
Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.
Ingezonden persbericht