Ingezonden persbericht

Persinformatie

Automobilist vergelijkt boodschappen in pompshop met kwaliteit speciaalzaak
Belgische keten speelt in op gewenning en hogere kwaliteitseisen consument

BETERE BROODJE LIGT BIJ DE POMPSHOP

Amsterdam, 22 juli 2003 - Vorige maand introduceerde het Belgische bedrijf Panos een nieuwe versformule voor pompshops. De vers belegde en bereidde broodjes van deze 'sandwichketen' leveren veel positieve reacties op, zo meldt het bedrijf. De eerste vestiging in de Q8-pompshop aan de A16 trok recent ook al veel nieuwsgierigen toen Panos een kennismakingsontbijt voor filerijders en zakelijke automobilisten organiseerde. Het bedrijf ziet dat de Nederlandse pompshopmarkt zich ontwikkelt. Nederlanders doen er steeds vaker hun boodschappen. Automobilisten zijn er inmiddels bijna aan gewend. En vergelijken producten met die van een supermarkt of speciaalzaak, zo concludeert het bedrijf uit een vergelijkbare mentaliteitsverandering in de Belgische markt. Daar zijn inmiddels 18 Panos-pompshopvestigingen geopend, aldus een woordvoerder.

Panos heeft in België totaal 120 winkels en is inmiddels ook gestart in de zakelijke markt. Het bedrijf werkt met een ' self service'- winkelformule. Bij de trendy winkelinrichting van Panos draait het vooral om snelheid, kwaliteit en verse producten. Zo kun je uit de gekoelde counter van ieder broodje uitsluitend de eerste drie nemen omdat die met een glasplaat bedekt is die onderaan open is. Met dit zogeheten FirstInFirstOut-systeem, krijg je steeds verse broodjes die continue worden aangevuld. Op het etiket staat eveneens het tijdstip vermeld waarop het broodje werd verpakt. Om te voorkomen dat broodkruimels blijven rondslingeren, bereidt het personeel deze broodjes op een speciale toonbank met een ingebouwde snijplank. Hierdoor is optimale hygiëne gewaarborgd.



Ingezonden persbericht