Ingezonden persbericht

Persbericht

Oplossing Astea ontvangt certificering Microsoft voor Mobile2Market logo

Astea Alliance Pocket PC breidt automatisering van fieldservice uit naar moment van service-aflevering

22 juli 2003 - Astea International Inc. (NASDAQ: ATEA), een toonaangevende leverancier van Service Smart bewezen CRM-oplossingen, heeft aangekondigd dat haar Alliance Pocket PC-oplossing gecertificeerd is door Microsoft. Met Alliance Pocket PC, onderdeel van de Astea Mobile Suite, breidt Astea haar oplossing voor field service-automatisering uit - nu kunnen service engineers onderweg toegang krijgen tot de vele mogelijkheden door middel van een handzame handheld applicatie. Met de tool kunnen medewerkers onderweg elektronisch opdrachten ontvangen, afronden en documenteren. De tool maakt inefficiënte handmatige processen overbodig en verlaagt de administratieve kosten.

"Astea was één van de eerste softwarebedrijven die service managementorganisaties mobiele capaciteiten boden", zei Zack Bergreen, CEO van Astea. "We streven ernaar om onze klanten te blijven voorzien van uitgebreide, maar praktische oplossingen die gebruik maken van de nieuwste technologische ontwikkelingen. We hebben Microsofts Windows Mobile for Pocket PC-platform als standaard gekozen, omdat we geloven dat dit platform ons streven het beste ondersteunt. Microsofts Windows Mobile-omgeving maakt de introductie van handheld en mobiele technologieën voor service-organisaties eenvoudiger."

"Mobile business wordt een steeds belangrijker onderdeel van lange termijnplanning van bedrijven", zei Irwin Rodrigues, lead product manager van de Mobile Devices-divisie van Microsoft Corp. "Met applicaties als Alliance Pocket PC kunnen bedrijven hun werknemers de tools bieden om het maximale te halen uit hun productiviteit en de beschikbare middelen. Dat heeft niet alleen een positief effect op de winstgevendheid van bedrijven, maar ook op de klanttevredenheid."

Alliance Pocket PC is nu verkrijgbaar en is onderdeel van de Astea Alliance suite voor Service Lifestyle Management - een complete strategie voor pro-actieve en reactieve service-initiatieven. Met Astea Alliance kunnen bedrijven die apparatuur of belangrijke middelen op de markt zetten, verkopen of hier service of ondersteuning op bieden, de productiviteit, de top-line inkomsten en winstgevendheid verbeteren.

(308 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
Web site: http://www.lewispr.com

Floris van Tol, managing director, Astea International Tel: +31 (0)30 634 78 88
E-mail: floris.van.tol@astea.nl

# # #

© 2003 Astea International Inc. Astea and Astea Alliance are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for Astea products, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2002, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com