PERSBERICHT - 2003-07-19
Maleisië begint publiciteitscampagne in Nederland
Om Maleisië in ons land te promoten als vakantiebestemming van
wereldformaat is het Maleisisch Verkeersbureau Tourism Malaysia samen
met Malaysia Airlines in Nederland gestart met een campagne die tot
eind september zal duren.
De campagne bestaat uit diverse onderdelen. De afgelopen weken is
gestart met het plaatsen van advertenties in diverse landelijke
dagbladen. In de advertenties wordt een actie gecommuniceerd die is
opgezet met een aantal touroperators: 10 dagen Maleisië vanaf 699,00,
rechtstreeks met Malaysia Airlines. Ter ondersteuning van deze actie
is ook een website gelanceerd: www.malaysia2003.nl. Op deze site
kunnen bezoekers meer informatie vinden over de diverse aanbiedingen.
De dagbladadvertenties worden in juli, augustus en september opgevolgd
door banners en pop-up screens op diverse internetsites, specials in
vakbladen en full colour advertenties in diverse lifestyle magazines,
reisbladen en radio- en tv-gidsen.
Doel van de campagne is Maleisië terug op de kaart te zetten na de
SARS epidemie. Hoewel het land zelf nauwelijks te kampen heeft gehad
met de ziekte, heeft het toch nadelige gevolgen ervan ondervonden;
zoals in heel Azië liep het aantal boekingen terug.
Door middel van deze campagne wordt geprobeerd consumenten te tonen
wat een uniek vakantieland Maleisië is. Het land heeft veel te bieden;
van steden van wereldformaat en prachtige beach resorts tot absoluut
ongerepte natuur, lieflijke guest houses en een enorme diversiteit aan
Aziatische culturen. Ook voor bijvoorbeeld internationale congressen
en tentoonstellingen kent Maleisië faciliteiten die zich met gemak
kunnen meten met de wereldtop.