PERSBERICHT - 2003-07-19

Maleisië begint publiciteitscampagne in Nederland

Om Maleisië in ons land te promoten als vakantiebestemming van wereldformaat is het Maleisisch Verkeersbureau Tourism Malaysia samen met Malaysia Airlines in Nederland gestart met een campagne die tot eind september zal duren.

De campagne bestaat uit diverse onderdelen. De afgelopen weken is gestart met het plaatsen van advertenties in diverse landelijke dagbladen. In de advertenties wordt een actie gecommuniceerd die is opgezet met een aantal touroperators: 10 dagen Maleisië vanaf 699,00, rechtstreeks met Malaysia Airlines. Ter ondersteuning van deze actie is ook een website gelanceerd: www.malaysia2003.nl. Op deze site kunnen bezoekers meer informatie vinden over de diverse aanbiedingen.

De dagbladadvertenties worden in juli, augustus en september opgevolgd door banners en pop-up screens op diverse internetsites, specials in vakbladen en full colour advertenties in diverse lifestyle magazines, reisbladen en radio- en tv-gidsen.

Doel van de campagne is Maleisië terug op de kaart te zetten na de SARS epidemie. Hoewel het land zelf nauwelijks te kampen heeft gehad met de ziekte, heeft het toch nadelige gevolgen ervan ondervonden; zoals in heel Azië liep het aantal boekingen terug.

Door middel van deze campagne wordt geprobeerd consumenten te tonen wat een uniek vakantieland Maleisië is. Het land heeft veel te bieden; van steden van wereldformaat en prachtige beach resorts tot absoluut ongerepte natuur, lieflijke guest houses en een enorme diversiteit aan Aziatische culturen. Ook voor bijvoorbeeld internationale congressen en tentoonstellingen kent Maleisië faciliteiten die zich met gemak kunnen meten met de wereldtop.