Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

E-commerce specialist ISM timmert al meer dan 10 jaar succesvol aan de weg

ISM bewijst ook na de internethype dat e-commerce oplossingen resultaat opleveren

Rotterdam, 17 juli 2003 ISM heeft zich vanaf haar ontstaan gericht op het ontwikkelen van interactieve oplossingen voor retail en zakelijke dienstverlening. In de loop der jaren werd de nodige expertise en ervaring opgebouwd op het gebied van internettechnologie en webapplicaties. Inmiddels staat ISM bekend als toonaangevend ontwikkelaar van resultaatgerichte e-commerce oplossingen. Toepassing van die oplossingen resulteert in meer omzet, een hoger serviceniveau en verbetering van de efficiency. Gerenommeerde organisaties zoals Free Record Shop, Boekhandels Groep Nederland, Bruna, Heineken, Vespro en het Commissariaat voor de Media mogen zij tot hun klantenkring rekenen.

Van begin af aan hebben wij geopereerd in een nichemarkt. In het begin door het ontwikkelen en aanbieden van instore informatie-oplossingen veelal in de vorm van informatiezuilen. Een betere informatieverstrekking en informatieoverdracht aan de klant vormde destijds al het uitgangspunt, aldus Karel van der Woude, medeoprichter en managing partner ISM. Onze eerste e-commerce site hebben we in 1995 voor Bruna gebouwd. Een e-commerce oplossing biedt vele voordelen en ongekende kansen, maar je moet het nooit als vervanging van een fysieke winkel zien. Het is juist een aanvulling waarbij de offline en online beleving met elkaar overeen moeten komen en elkaar versterken. Een goede e-commerce oplossing levert resultaat op dat meetbaar is in de vorm van extra omzet. Virtueel via het web of doordat andere kanalen profiteren van de aanwezigheid op het internet. Een combinatie van bricks & clicks dus eigenlijk op basis van integratie van meerdere kanalen: multichanneling .

Het succes voor de klant wordt voor een belangrijk deel bepaald door de aanwezigheid van een goede internetstrategie. E-commerce oplossingen kunnen de naamsbekendheid van de aanbieder vergroten en het virtuele assortiment toe laten nemen. Daarnaast heeft het een 24-uurs loketfunctie. Het belang van e-commerce als zijnde meer dan alleen de verkoop via het web wordt vaak onderschat. Zo zijn er succesvolle concepten in de praktijk aanwezig waarbij verkoop geen prioriteit heeft, maar waarbij wel klantinformatie wordt opgeslagen en direct marketing strategieën kunnen worden uitgevoerd. Je kunt bijvoorbeeld gepersonaliseerd met verschillende doelgroepen communiceren, maar ook klanten support geven door een helpdesk via internet te laten verlopen. E-commerce is breed inzetbaar. Zowel grote, middelgrote als kleinere ondernemingen zijn inmiddels succesvol via het internet. Juist na de internethype bewijzen doordachte toepassingen hun toegevoegde waarde en leveren resultaat.

We zijn sterk uit de shake out gekomen door constant te blijven innoveren en investeren in ons eigen product. Kwaliteit, een snelle levertijd en een hoge return on investment staan bij ons voorop. Dankzij de modulaire opbouw van onze oplossingen kunnen de benodigde investeringen zo effectief mogelijk plaatsvinden. Het continu inspelen op de ontwikkelingen in de markt is een vereiste om succesvol te zijn en te blijven. Zo neemt het belang van instore communicatie toe waarbij contentmanagement systemen aan instore media gekoppeld zullen worden. Daarnaast denk ik dat we steeds meer naar persoonsgebonden in plaats van plaatsgebonden informatiediensten zullen gaan, besluit Van der Woude.

Over ISM

ISM BV, opgericht in 1992, is een Nederlandse organisatie gespecialiseerd in resultaatgerichte e-commerce oplossingen. Uitgangspunt is de inzet van een multichannel strategie waarbij diverse middelen zoals webbrowser, mobiele devices, interactieve terminals en aanwezige fysieke verkooppunten worden ingezet. De oplossingen, gebaseerd op open industriestandaarden (Microsoft Solutions Framework) en in-house ontwikkelde SANA-componenten, worden op basis van beschikbare technologieën geïmplementeerd. SANA" is een verzameling van standaard e-commerce modules inclusief een geavanceerd site en contentmanagement systeem. Toepassing van deze oplossingen resulteert in meer omzet, een hoger serviceniveau en verbetering van de efficiency. Tevens biedt ISM diensten voor webhosting, applicatiebeheer en security. ISM is Certified Microsoft Partner. De oplossingen van ISM worden gebruikt bij gerenommeerde organisaties zoals Free Record Shop, Neckermann Business Services, Heineken, Shell, Amstel en Eneco. Meer informatie vindt u op www.ism.nl.