Numico NV

Persbericht

Numico rondt verkoop van Unicity af

Zoetermeer, 17 juli 2003 ­ Koninklijke Numico N.V. heeft een overeenkomst getekend en afgerond voor de verkoop van Unicity Network door middel van een management buy-out. Deze verkoop zal geen relevante invloed hebben op de hoogte van Numico's eigen vermogen.
De verkoopprijs zal niet worden bekend gemaakt. De transactie zal resulteren in een positieve netto kasbijdrage van circa EUR 20 miljoen voor het einde van het eerste kwartaal 2004. Dit bedrag is samengesteld uit de opbrengst van de verkoop, de uit de transactie voortvloeiende belastingvoordelen en alle aan de transactie gerelateerde kosten. In het eerste kwartaal 2003 was de EBITA-bijdrage van Unicity negatief bij een omzet van EUR 43 miljoen.

Jan Bennink, CEO van Numico: "Wij zien de verkoop van Unicity Network als een volgende belangrijke stap in onze strategie om een snelgroeiende onderneming in gespecialiseerde voedingen met hoge marges te worden. Het doet ons genoegen Unicity aan het management te verkopen en wij zijn ervan overtuigd dat dit positief voor het bedrijf zal zijn. Numico heeft in een eerdere fase een "letter of intent" getekend met een andere overnamekandidaat, maar die heeft niet geleid tot een voor beide partijen bevredigende afronding. Met deze transactie stoten wij wederom een niet-kernactiviteit af, zodat wij onze aandacht en middelen volledig kunnen richten op babyvoeding, klinische voeding en GNC.

Unicity Network, gevestigd in Utah (USA), is een "multilevel marketing" organisatie die gespecialiseerd is in voedingssupplementen en persoonlijke verzorgingsproducten. Koninklijke Numico N.V. is marktleider in gespecialiseerde voedingen waaronder babyvoeding, klinische voeding en GNC (voedingssupplementen). De onderneming is actief in 100 landen en heeft ongeveer 28.500 medewerkers (www.numico.com).

Indien u vragen heeft, kunt u contact opnemen met: Kon. Numico N.V. Corporate Communications tel. 079 353 9931 Kon. Numico N.V. Investor Relations tel. 079 353 9003 0349 -1-




---- --