Ingezonden persbericht

Persbericht

Prognose: dit jaar wordt beter dan 2002

Spadel kan vraag in Nederland naar waters en koolzuurvrije vruchtenlimonades nauwelijks aan

Maarssen, 16 juli 2003 ­ Nederland loopt warm voor de waters en koolzuurvrije vruchtenlimonades van Spadel. De drankenproducent durft, mede op basis van de voorlopige verkoopcijfers over juli, nu al te melden dat de verkochte volumes in de Benelux over geheel 2003 hoger zullen uitvallen dan vorig jaar. Juni gaf een sterke volumegroei te zien van 28%. De verkoop over juli lijkt de omzet van juni minimaal te evenaren.

Jan van der Borst, verkoopdirecteur Spadel Nederland, deelt mee dat de verkoelende dranken nauwelijks zijn aan te slepen. "Onze productiebedrijven werken op volle toeren om aan de gigantische vraag te kunnen beantwoorden. Maar ook logistiek lopen wij op onze tenen om de bestellingen in de gevraagde hoeveelheden en op het afgesproken tijdstip op de plaats van bestemming te krijgen. Het lijkt wel of Nederland massaal gevolg geeft aan ons advies om meer en gezonder te drinken."

Eerder deze maand opende de drankenproducent het Spa water infocentrum in Voorschoten. Doel van dit centrum is Nederlanders te wijzen op de betekenis die het drinken van water heeft op de lichamelijke gezondheid. Water is van levensbelang voor het menselijk lichaam. Nederlanders zijn zich hiervan echter nog onvoldoende bewust. "Maar kennelijk leren zij snel", aldus Jan van der Borst.