Persbericht nummer 88, 15 juli 2003
Gemeentelijk Servicecentrum werkt op afspraak
BARENDRECHT Vanaf vandaag kunnen klanten in het gemeentelijk
Servicecentrum op afspraak terecht. Deze service is overigens
uitsluitend bedoeld voor producten van burgerzaken, zoals het
aanvragen en afhalen van paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen,
uittreksels, aangifte van geboorte, huwelijken en aangifte van
verhuizing. Met deze service wordt de wachttijd voor klanten
teruggebracht tot maximaal vijf minuten. Een afspraak maken kan via
het callcenter, dat bereikbaar is op
(0180) 698 398.
Door het maken van een afspraak wordt de wachttijd aanzienlijk
verkort. Een extra service richting de bewoners van Barendrecht.
Klanten die een afspraak hebben bij het Servicecentrum, kunnen zich
melden bij de receptie van het gemeentehuis. De receptioniste geeft
dan een briefje met afspraaknummer, waarna een klant binnen maximaal
vijf minuten geholpen wordt. Klanten die zonder afspraak een bezoek
brengen aan het Servicecentrum, moeten zich eveneens melden bij de
receptie. Via de afsprakenzuil die daar staat, kunnen zij een nummer
trekken. Er kan dan geen garantie worden gegeven voor de wachttijd.
Afspraak maken?
Het maken van een afspraak voor producten van burgerzaken kan via het
callcenter, dat bereikbaar is op (0180) 698 398. Kies vervolgens de
optie burgerzaken. Het callcenter is op werkdagen bereikbaar van 09.00
tot 17.00 uur en op maandag- en woensdagavond van 18.30 tot 20.00 uur.
Over een paar maanden is het eveneens mogelijk om via internet een
afspraak te maken op www.barendrecht.nl.
Einde persbericht nummer 88
Gemeente Barendrecht