Gemeente Barendrecht

Persbericht nummer 88, 15 juli 2003

Gemeentelijk Servicecentrum werkt op afspraak

BARENDRECHT Vanaf vandaag kunnen klanten in het gemeentelijk Servicecentrum op afspraak terecht. Deze service is overigens uitsluitend bedoeld voor producten van burgerzaken, zoals het aanvragen en afhalen van paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, uittreksels, aangifte van geboorte, huwelijken en aangifte van verhuizing. Met deze service wordt de wachttijd voor klanten teruggebracht tot maximaal vijf minuten. Een afspraak maken kan via het callcenter, dat bereikbaar is op
(0180) 698 398.

Door het maken van een afspraak wordt de wachttijd aanzienlijk verkort. Een extra service richting de bewoners van Barendrecht. Klanten die een afspraak hebben bij het Servicecentrum, kunnen zich melden bij de receptie van het gemeentehuis. De receptioniste geeft dan een briefje met afspraaknummer, waarna een klant binnen maximaal vijf minuten geholpen wordt. Klanten die zonder afspraak een bezoek brengen aan het Servicecentrum, moeten zich eveneens melden bij de receptie. Via de afsprakenzuil die daar staat, kunnen zij een nummer trekken. Er kan dan geen garantie worden gegeven voor de wachttijd.

Afspraak maken?

Het maken van een afspraak voor producten van burgerzaken kan via het callcenter, dat bereikbaar is op (0180) 698 398. Kies vervolgens de optie burgerzaken. Het callcenter is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur en op maandag- en woensdagavond van 18.30 tot 20.00 uur. Over een paar maanden is het eveneens mogelijk om via internet een afspraak te maken op www.barendrecht.nl.

Einde persbericht nummer 88