Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
JOËL ZINGT MET SUCCES VOOR DE KANKERBESTRIJDING
Amsterdam, 15 juli 2003 - De cd-single Sole sole van Idols-finalist Joël blijkt na vier weken een groot succes voor de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF). Onder jongeren scoort de actie - opgezet ter preventie van huidkanker - enorm hoog in waardering en bereik.
Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van jongeren tot 15 jaar het nummer kent van radio en tv; van jongeren tussen de 15 en 25 is dat 34%. Ruim 40% van de ondervraagde jongeren pikt de boodschap van Joël over verstandig zonnen op. De videoclip staat zelfs nummer 3 van de meest aangevraagde clips van The Box. Joël heeft sinds de cd-release veel radio- en tv-interviews gegeven. Inmiddels zijn circa 10.000 singles verkocht. Zo wordt de boodschap 'geniet van de zon, maar zorg dat je niet verbrandt' onder de aandacht gebracht.
De campagne loopt nog de hele zomer. Vanuit Salou zal TMF eind juli een zogenaamde 'smeerwedstrijd' uitzenden, waarin Joël verstandig zonnen promoot. Reizigers die met het vliegtuig naar de zon gaan, kunnen tot eind augustus de videoclip zien op een megascherm op Schiphol. De CD-single is nog steeds voor 2 euro te koop bij Bart Smit, Intertoys, Blokker, BP stations en de grotere Postkantoren. Van de opbrengst van de cd-single gaat een kwart naar het KWF.
---
Mededeling voor de redactie,