Ingezonden persbericht
Persbericht
15 juli 2003
CRM krijgt nieuwe dimensie met salesforce.com S3
~ applicatie zorgt voor sterke customisation en integratie zonder software~
Salesforce.com heeft haar sterke 'software-as-service' leiderspositie verder uitgebreid met de lancering van salesforce.com S3. Dit is de sterkste, slimste en meest eenvoudige manier om - zonder software- klantrelaties te beheren.
Salesforce.com S3 zorgt voor zowel het schaalbaar en veilig beheren van salesforce automation, campagnemanagement, klantenservice en ondersteuning als documenten en bestanden.
Salesforce.com S3 is gebouwd op sforce, het nieuwe client/service applicatiesysteem dat eenvoudig aangepast kan worden met tools van BEA, Borland, Microsoft en Sun. Tevens is de salesforce.com Integration Server beschikbaar die ondersteund wordt door TIBCO. Deze biedt integratie met bijna ieder bedrijfssysteem, waaronder applicaties van SAP, Oracle, PeopleSoft en Siebel.
Salesforce.com S3 voegt meer dan 100 nieuwe features toe aan de bestaande salesforce.com service. Dit is het resultaat van meer dan 4 jaar ontwikkeling en investeringen van meer dan 100 miljoen dollar in research en infrastructuur.
Met salesforce.com zijn er geen extra kosten nodig om te upgraden naar S3. Ruim 6.900 klanten en 94.000 gebruikers verspreid over 110 landen met 10 verschillende talen profiteren nu van de aanvullende features van S3. Gebruikers hoeven geen grote bedragen, personeel of tijd te investeren in tegenstelling tot conventionele bedrijfssoftware. Salesforce.com S3 is ook direct beschikbaar voor nieuwe gebruikers.
"Met de lancering van sforce en nu S3 heeft salesforce.com, door een sterk alternatief te bieden voor traditionele enterprise CRM, een sterke positie tussen de top CRM-leveranciers weten te bemachtigen. Bovendien heeft salesforce.com haar leiderspositie in on-demand software verder uitgebreid," zei Sheryl Kingstone, programme manager for CRM strategies bij Yankee Group. "Salesforce.com bewijst dat het uitermate geschikt is voor de markt, doordat het vergelijkbare mogelijkheden biedt tegen aanzienlijk lagere kosten en risico's."
"Salesforce.com S3 is een grote stap voorwaarts. Door de implementatie van de vele nieuwe features garandeert het bedrijf 0dat onze salesforce.com versie voortdurend blijft voldoen aan de veranderende behoeften van onze farmaceutische klanten," zei Gary Hall, director of marketing bij Innovex, UK.
"De nieuwe architectuur voor het beveiligen van gegevens zorgt ervoor dat wij nauwkeurig de toegang tot informatie kunnen beheren voor andere gebruikers en partners. Dit is essentieel voor het succes van een grote onderneming, zoals die van ons," voegt hij toe.
"Salesforce.com is de onbetwiste leider op het gebied van on-demand CRM, met winstgevende activiteiten, gerenommeerde partners en Fortune 500 klanten in iedere categorie," aldus Marc Benioff, voorzitter en CEO bij salesforce.com. "Met de introductie van salesforce.com S3 nemen wij het voortouw door sterke, slimme en eenvoudige CRM capaciteiten te leveren."
De belangrijkste kenmerken van salesforce.com S3 zijn:
- Drieëndertig instrumenten om slimmer te werken: Salesforce.com S3 bevat een uitgebreide set toepassingen die de productiviteit verhoogt en er tevens voor zorgt dat de gebruiker snel vertrouwt raakt met het product. De set bestaat uit een gedeelde documentenbibliotheek, een bedrijfsproces en workflow manager, een HTML rich-media e-mail ondersteuning met dynamische doorklik tracking. Bovendien bevat salesforce.com S3 zowel een Microsoft Oultook Edition als 'opportunity-alerts' en tools teams ondersteunen in het bevorderen van de verkoop.
- Drieëndertig aanpassingen om CRM sterker te maken: Salesforce.com S3 heeft de infrastructuur van salesforce.com uitgebreid en biedt daardoor IT-afdelingen nog meer beveiliging, betrouwbaarheid en controle. Salesforce.com heeft meer dan 10 miljoen dollar geïnvesteerd in data centra upgrades om 100% uptime (eWeek, Mei 2003) te bewerkstelligen. Dit is een getal dat geen enkele host-oplossing kan bieden. Door de sforce client/service applicatie-ontwikkelaar en de salesforce.com Integratie Server voor TIBCO, zijn bedrijven nu sneller in staat om salesforce.com's functionaliteiten uit te breiden en te integreren met back-end software voor een aanzienlijk lagere prijs dan tot nu toe het geval is geweest.
- Salesforce.com S3 introduceert bovendien een nieuwe data beveilingsconsole die ervoor zorgt dat klanten maximale controle hebben over zowel lokale database monitoring als wie er toegang heeft tot specifieke gegevens.
- Drieëndertig manieren om het CRM succes te vereenvoudigen: Salesforce.com S3 bevat nieuwe installatie-wizards en 'best practice' e-mail templates, een Quick Start gids en een virtuele CRM manager die automatisch adviezen geeft aan bedrijven hoe ze het beste hun CRM-gebruik kunnen verbeteren. De adviezen zijn gebaseerd op ervaringen van de totale salesforce.com gebruikersgemeenschap.
- Personal Edition: Salesforce.com S3 introduceert Personal Edition, ontworpen voor individuele professionals die nog nooit hebben gewerkt met salesforce.com. De Personal Edition omvat essentiële CRM-functionaliteiten, zoals integratie met Outlook en Palm en wordt gratis aangeboden aan individuele gebruikers.
Meer productinformatie over salesforce.com S3, vindt u op http://www.salesforce.com.
(727 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6,900 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestaat haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.
De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.
Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.
Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com