Analistenonderzoek wijst uit dat HP OpenView meer rendement haalt uit IT
HP Service Management-software maakt IT-opbrengsten inzichtelijk met grote bedragen
---
AMSTELVEEN, 14 juli 2003 - Uit een recent IDC-onderzoek blijkt dat grootzakelijke HP-klanten kunnen aantonen dat IT-managers een substantieel positief effect kunnen hebben op de winstgevendheid van organisaties. Volgens het IDC-rapport is hiermee onderbouwd dat IT van een kostenpost kan veranderen in een winstpost. Een gemiddelde downtime-reductie van 70% leidde tot een gemiddelde besparing op verloren omzet van $74.468 per 100 gebruikers.
Uit het onderzoek blijkt dat IT-managers met behulp van HP OpenView Service Management-software aanzienlijke besparingen kunnen realiseren en de arbeidsproductiviteit kunnen verhogen.
IDC stelt vast dat HP OpenView software bij de 14 ondervraagde bedrijven een significante en snelle 'Return-on-IT-management' opleverde op drie gebieden: IT-productiviteit, efficiency van het IT-beheer en de beschikbaarheid van applicaties. In het kader van dit onderzoek stelde IDC vragen aan HP OpenView-gebruikers en werd de efficiency van IT-managementtools en -processen gemeten. Hieruit bleek dat bedrijven met HP OpenView in staat waren om de downtime met 79 procent te reduceren, met een gemiddelde ROI van 1.296 procent. Dit vertaalt zich in een gemiddelde besparing op verloren omzet van $74.468 per 100 gebruikers, gerekend over een periode van drie jaar. De besparingen ten gevolge van hogere productiviteit bedroegen $93.712 per 100 gebruikers.
IT-managers moeten tegenwoordig hun uitgaven rechtvaardigen aan de hand van de waarde die deze investeringen opleveren voor hun organisatie. Het onderzoek van IDC toont aan dat software die in staat is om complexe en heterogene infrastructuren te beheren, aanzienlijke waarde biedt. Deze waarde is van toepassing op zowel operationeel niveau als op het niveau van dienstverlening aan de klant. Op basis van het gewenste dienstverleningsniveau helpt HP OpenView Service Management-software bij het effectiever beheren van netwerken, systemen en applicaties. Het brengt de downtime terug en verhoogt de beschikbaarheid van bedrijfsapplicaties. Hierdoor kunnen werknemers hun productiviteit optimaliseren en is de organisatie in staat snel te reageren op marktontwikkelingen, met als gevolg een betere 'Return-on-IT' (ROIT), oftewel meer rendement uit IT.
Atmos Energy Corporation
Een van de 14 onderzochte bedrijven was Atmos Energy Corporation, één van de grootste aardgasbedrijven in de VS. Met de implementatie van HP OpenView-software was het bedrijf in staat om:
* de efficiency van ICT-management aanzienlijk te verbeteren, meer transacties te verwerken en mechanismen voor het reageren op meldingen te automatiseren;
* de omvang van het netwerk te verdubbelen terwijl de grootte van de ICT-staf gelijk blijft;
* effectiever te plannen en te budgetteren door gebruik te maken van gegevenshistorie in HP OpenView;
* de downtime terug te brengen en de gemiddelde productiviteit aanzienlijk te verbeteren;
* de beschikbaarheid van het netwerk te verhogen van 87 procent tot bijna 100 procent.
Meer informatie over HP OpenView managementsoftware en -oplossingen is te vinden op www.openview.hp.com.
Het volledige onderzoeksrapport 'Turning IT Overhead into Business Value by Improving Infrastructure Managment', door Paul Mason, IDC, is op verzoek verkrijgbaar via HP.
Over HP
HP levert wereldwijd relevante technologie van vitaal belang voor werk en prive. Het aanbod van HP omvat IT infrastructuur, global services, personal computing en access devices en imaging en printing oplossingen. De laatste vier kwartalen behaalde HP wereldwijd een omzet van $ 70,4 miljard. Meer informatie over HP is te vinden op www.hp.nl.
Contactpersonen voor
de redactie:
Jos Baltes
030 283 32 37
of
MCS, Perlita Fränkel
023 562 82 08