CHECKIT BV


PERSBERICHT

Checkit wordt een Search Engine Mediabureau

Checkit heeft de laatste jaren haar sporen verdiend op het gebied van zoekmachine-optimalisatie. In januari maakte Checkit bekend de afgelopen 3 jaar met gemiddeld 60% per jaar te zijn gegroeid! Met de door haar opgedane ervaring gaat Checkit nu verder als een Search Engine Mediabureau.

Paul Aelen, marketingdirecteur van Checkit: Search Engine Ranking blijft de hoofdactiviteit. Daarnaast verzorgt Checkit keywords advertentiecampagnes die op een zo effectief mogelijke wijze worden ingezet. Keyword advertising is een nieuwe, snelgroeiende tak binnen het gebied van Internet-advertenties. Checkit geeft daarmee gehoor aan de vraag van klanten om, naast het prominent positioneren van hun websites bij zoekmachines, ook een gerichte manier van online adverteren aan te bieden.

Checkit creëert al jaren de voorwaarden voor organisaties die hun website optimaal willen promoten op het Internet. Naast het optimaliseren van de website bij de verschillende zoekmachines initieert Checkit nu ook alle online advertentiecampagnes op het gebied van het afkopen van keywords. Steeds meer bedrijven zien de kracht van online adverteren bij zoekmachines. Het is DE manier om op een gerichte wijze een product of een dienst bij de consument onder de aandacht te brengen.

Uit rapportage door onderzoeksbureau Gartner/G2 blijkt dat adverteren bij zoekdiensten (keyword advertsing) sterk toeneemt. Waren de bestedingen in 2001 nog 500 miljoen, in 2002 is dit al gestegen tot
1,1 miljard wereldwijd. Verwacht wordt dat deze bestedingen doorgroeien naar 8 miljard in 2007.

Als fullservice online search engine mediabureau biedt Checkit haar klanten nu ondersteuning op alle fronten van Search Engine Marketing!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -