ALBERT HEIJN BV

AH introduceert nieuwe manier van opwaarderen beltegoed

Vanaf maandag 14 juli kunnen klanten bij Albert Heijn hun beltegoed opwaarderen via de kassabon. In plaats van de gebruikelijke opwaardeerkaart ontvangen klanten een aparte prepaid-opwaardeerbon. Klanten kunnen voortaan bij iedere kassa terecht om het prepaid-beltegoed met de opwaardeerbon te verhogen.

Bij de kassa worden prepaidlabels van verschillende providers aangeboden. Nadat een prepaidlabel is afgerekend bij de kassa ontvangt de klant deze terug met daarin de prepaid-opwaardeerbon. Deze opwaardeerbon wordt direct uitgeprint bij de kassa. Op de opwaardeerbon staat een unieke opwaardeercode, evenals een korte uitleg om het beltegoed te verhogen. Het opwaarderen met de bon gaat dan ook op dezelfde vertrouwde manier als met de opwaardeerkaart.

Klanten hoeven niet meer naar de servicecounter, maar kunnen bij iedere kassa terecht voor de prepaid-opwaardeerbon. Voor deze nieuwe manier van opwaarderen is een Virtueel Distributie Centrum opgericht. Een uniek systeem dat volledig is geïntegreerd in de software van alle kassa's. In de komende dagen wordt het systeem uitgerold naar circa 700 Albert Heijn-winkels.

Albert Heijn is sinds 1999 de grootste aanbieder van prepaidkaarten en verkoopt ongeveer 15% van alle prepaidkaarten in Nederland. Eind 2002 introduceerde zij prepaidkaarten onder het eigen merk AH Mobiel. Met AH Mobiel krijgt de klant altijd 10% meer beltegoed. Inmiddels is 5% van alle opwaardeerkaarten die verkocht worden bij Albert Heijn van het eigen merk AH Mobiel. AH Mobiel is de grens van 60.000 klanten gepasseerd.

14 jul 03 09:30