Ingezonden persbericht
Persbericht
McDonald's start met internationale test van nieuw speelconcept
Restaurant in Malden een van de drie pilotrestaurants
Amsterdam, 12 juli 2003 - Met een feestelijke opening startte vandaag in het McDonald's restaurant in Malden de internationale test van een nieuw speelconcept. Het restaurant in Malden is een van de drie restaurants die uit alle 30.000 McDonald's restaurants wereldwijd zijn geselecteerd voor een proef met dit concept. De andere twee pilotrestaurants bevinden zich in de Verenigde Staten en de Filippijnen. De nieuwe speelmogelijkheden zijn gebaseerd op de hedendaagse wensen van kinderen én hun ouders.
Actie, interactie en educatie
Het nieuwe speelconcept biedt innovatieve speelmogelijkheden voor kinderen tot ongeveer 12 jaar. Actie, interactie en educatie staan hierbij centraal. Jonge gasten van McDonald's® kunnen zich bijvoorbeeld vermaken met oplichtende discotegels en een geavanceerde lichtprojector, waarmee ze onder meer hun reactiesnelheid testen door 'vallende lichtstralen' zo snel mogelijk op te vangen. Andere onderdelen zijn een Softplay-klimtoestel in de vorm van een McDrive, computergames met webcam en een McJuniorClub Internet Kiosk. Ook aan de jongste gasten tot 4 jaar is gedacht. Speciaal voor hen zijn er wandpanelen met spelletjes, touchscreens met kleurmogelijkheden en een glijbaan in de vorm van een Ronald McDonald-schoen.
Ouders en hostess in de buurt
Voor ouders is eveneens een speciale plek gecreëerd. Zij kunnen plaatsnemen in een koffiecorner, waar ze rustig een krant of tijdschrift kunnen lezen. Tevens hebben zij hier goed zicht op hun kinderen. Daarnaast is er een hostess in de speelruimte aanwezig om de kinderen te begeleiden.
Internationale test
Als familierestaurant speelt McDonald's continu in op de behoeften van kinderen en hun ouders. Dit gebeurt door het assortiment en de faciliteiten binnen en buiten de restaurants voortdurend te vernieuwen. De speelmogelijkheden zijn onderdeel van deze vernieuwing. Het speelconcept wordt een halfjaar getest in het McDonald's restaurant in Malden en in de andere twee pilotrestaurants. Op basis van de testresultaten wordt besloten of en hoe het speelconcept wereldwijd wordt geïmplementeerd. Daarbij wordt per restaurant gekeken naar een optimale invulling.
McDonald's in Nederland
In Nederland zijn 223 McDonald's restaurants, waarvan ruim de helft McDrives. Meer dan 90% procent van de restaurants is in handen van Franchisenemers, die de lokale bedrijfsvoering voor hun rekening nemen. De basisfilosofie van McDonald's is KSK&W: Kwaliteit, Service, Kraakhelderheid en Waar voor je geld. De bedrijfsvoering van McDonald's kenmerkt zich, naast een optimale zorg voor voedselveiligheid en -kwaliteit, door interne trainingen en opleidingen voor medewerkers en door de betrokkenheid bij de directe omgeving. De toekomst van McDonald's is dan ook op gericht op groei met oog voor medewerkers, milieu, maatschappij en kwaliteit.
---