publicatie: maandag 14 juli 2003
betreft: vrijdag 11 juli 2003
Beste Communicatiescriptie 2003
Chester Gerritse en Ingo Kerstjens zijn de winnaars van de Addy Ruts
Scriptieprijs 2003, de prijs voor de beste scriptie van Fontys
Hogeschool Communicatie. Vandaag krijgen zij tijdens hun
diploma-uitreiking een cheque van 1000 euro overhandigd.
Voor goede marketingcommunicatie is het belangrijk rekening te houden
met emoties, maar hoe kun je de denkwereld van de consument
beïnvloeden? Chester en Ingo gingen op zoek naar antwoorden in een
scriptie die eigenlijk geen scriptie is. Onder de titel
`Consumententaal: een marketingvisie op de psychologica van de
consument in III aktes' presenteren de studenten nieuwe, creatieve
marketingconcepten. Daarbij bewegen zij zich tussen de klassieke
werken van Shakespeare en Step right up van Jamai en maken zij gebruik
van allerlei citaten, quotes, sprookjes en gedachten. `Wat de
praktijkrelevantie is, moet iedereen voor zichzelf beantwoorden, maar
de winnende scriptie is zonder twijfel opvallend, origineel en
gedurfd', aldus de jury.
De Addy Ruts Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de scriptie
die het beste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vakgebied
Communicatie. De prijs wordt beschikbaar gesteld door Fontys
Hogeschool Communicatie in samenwerking met Philips Nederland. De
beoordeling vindt plaats aan de hand van de criteria:
praktijkrelevantie, wisselwerking theorie en praktijk, nieuwe
inzichten, onderbouwing, creativiteit en leesbaarheid. De winnaar
wordt bepaald door de directeur van Fontys Hogeschool Communicatie,
een jaarlijks wisselende docent en de voorzitter van de Raad van
Advies. René Westbroek, Communicatiemanager van Philips Nederland zal
de prijs uitreiken.