Fontys


publicatie: maandag 14 juli 2003

betreft: vrijdag 11 juli 2003

Beste Communicatiescriptie 2003

Chester Gerritse en Ingo Kerstjens zijn de winnaars van de Addy Ruts Scriptieprijs 2003, de prijs voor de beste scriptie van Fontys Hogeschool Communicatie. Vandaag krijgen zij tijdens hun diploma-uitreiking een cheque van 1000 euro overhandigd.

Voor goede marketingcommunicatie is het belangrijk rekening te houden met emoties, maar hoe kun je de denkwereld van de consument beïnvloeden? Chester en Ingo gingen op zoek naar antwoorden in een scriptie die eigenlijk geen scriptie is. Onder de titel `Consumententaal: een marketingvisie op de psychologica van de consument in III aktes' presenteren de studenten nieuwe, creatieve marketingconcepten. Daarbij bewegen zij zich tussen de klassieke werken van Shakespeare en Step right up van Jamai en maken zij gebruik van allerlei citaten, quotes, sprookjes en gedachten. `Wat de praktijkrelevantie is, moet iedereen voor zichzelf beantwoorden, maar de winnende scriptie is zonder twijfel opvallend, origineel en gedurfd', aldus de jury.

De Addy Ruts Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de scriptie die het beste bijdraagt aan de ontwikkeling van het vakgebied Communicatie. De prijs wordt beschikbaar gesteld door Fontys Hogeschool Communicatie in samenwerking met Philips Nederland. De beoordeling vindt plaats aan de hand van de criteria: praktijkrelevantie, wisselwerking theorie en praktijk, nieuwe inzichten, onderbouwing, creativiteit en leesbaarheid. De winnaar wordt bepaald door de directeur van Fontys Hogeschool Communicatie, een jaarlijks wisselende docent en de voorzitter van de Raad van Advies. René Westbroek, Communicatiemanager van Philips Nederland zal de prijs uitreiken.