Politie Midden- en West Brabant

Teleservice Award uitgeriekt aan Politie Midden en West Brabant

Bergen op Zoom 10 juli 2003

Teleservice Award voor Politie Midden en West Brabant

Medewerkers van de servicelijn 0900 8844 van de politie Midden en West Brabant hebben vanmiddag de Teleservice Award in ontvangst genomen. De heer A. Koek, een van de bestuursleden van de stichting NCCA (Nationale Contact Center Award) reikte de award uit.. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een organisatie die een bijzondere prestatie levert op het gebied van teleservice.

Veel medewerkers van de service-lijn 0900 8844 waren aanwezig. Natuurlijk niet allemaal omdat de telefoons ook bemensd moeten zijn. In september 2000 is het service nummer geĂŻntroduceerd en dit ging niet altijd even gemakkelijk. De heer Koek benadrukt: "Ik ben onder de indruk van de voortvarendheid waarmee de gesignaleerde opstartproblemen zijn aangepakt en de enorme vooruitgang die is gerealiseerd in de serviceverlening naar het publiek. De technische bereikbaarheid is gestegen, de wijze van afhandelen van gesprekken en de verlaging van het beltarief zijn voor de jury doorslaggevend geweest om de prijs toe te kennen."

Ook de Rinus de Regt, districtschef politie Bergen op Zoom spreekt zijn trots uit. Hij benadrukte het belang van het werk. "In 80% van de gevallen hebben de burgers allereerst contact met onze medewerkers van het teleservice-center. Het krijgen van de award is een stap in de goede richting maar we zijn er nog niet. De afgelopen jaren zijn we steeds meer doordrongen geraakt van het belang van een goede service maar het is belangrijk hierin te blijven investeren."

Het afgelopen decennium hebben veel bekende en vooraanstaande bedrijven de Awards gewonnen. Wij geven u een willekeurige greep uit de namen van de winnaars: Telecom Direct, ABN Amro, Exact, SNT, BEN, Robeco, ICL, FBTO, Libertel.

Bron: Henk Snepvangers