Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

SCARLET WIL HELPDESK VAN INTERNETDIVISIE IN BELGIE UITBESTEDEN AAN FUJITSU SERVICES

Antwerpen (Belgik)/Maarssen (Nederland), 10 juli 2003

Scarlet, de telecom-operator die recentelijk de activiteiten van KPN Belgium en Planet Internet Belgik overnam, heeft in een Letter of Intent te kennen gegeven dat het op korte termijn de helpdesk-activiteiten van zijn internetdivisie in Belgik wil uitbesteden aan Fujitsu Services. Het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited, een van s werelds grootste IT-concerns, is onder andere gespecialiseerd in het aanbieden van geavanceerde Helpdesk Management Services. In eerste instantie zal Fujitsu Services Scarlet ondersteunen door de helpdesk in Antwerpen te transformeren tot een satelliet van zijn gerenommeerde Europese Helpdesk in Maarssen. De Helpdesk zal zowel de dial-up- als de ADSL-klanten van Scarlet in Belgik voorzien van eerste- en tweedelijns technische support. Dankzij de geplande uitbesteding van de helpdesk-activiteiten aan Fujitsu Services kan Scarlet zich richten op andere kernactiviteiten. De OR en de vakbonden zijn inmiddels op de hoogte van de plannen van de telecom-operator.

Scarlet koos voor de Nederlandse IT-dienstverlener omdat deze beschikt over ruime expertise in het leveren van professionele, meertalige IT-ondersteuning aan onder meer Internet Service Providers. Ook de goede reputatie van de centrale, makkelijk toegankelijke Europese Helpdesk van Fujitsu Services in Maarssen was een aanbeveling. Het hoge niveau van de dienstverlening resulteerde de afgelopen jaren in diverse bekroningen, nationaal in internationaal: behalve drie Nationale Contact Awards won de Helpdesk (een echte specialist in deze branche, het Europese benchmark-voorbeeld) ook twee European Call Centre of the Year Awards. En de naam van multinational Fujitsu Limited wekte eveneens vertrouwen.

Paul Gelderloos, Chief Executive Officer van Scarlet, verwacht veel van de samenwerking met Fujitsu Services: De telecommarkt in Belgik is erg dynamisch. Door de snelle veranderingen hebben klanten behoefte aan een helder productaanbod en een soepele serviceverlening. Door producten en diensten met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden, genereren we een hoge klanttevredenheid. De helpdesk speelt een sleutelrol in de dienstverlening aan de klant. Fujitsu Services heeft alles in huis om deze rol met verve te vervullen.

Frank Boekel, Algemeen Directeur van Fujitsu Services, neemt de uitdaging graag aan. Het leveren van Helpdesk Management Services is een van onze specialismen. Het opzetten en beheren van een professionele helpdesk is een complexe aangelegenheid, die specifieke kennis en ervaring vergt. Steeds meer organisaties gaan er dan ook toe over de ondersteuning van hun IT-gebruikers en klanten uit te besteden aan een specialist. Door zijn helpdesk bij ons onder te brengen, kan Scarlet zich concentreren op andere kernactiviteiten. Daar vaart zowel Scarlet als de klant wel bij

CORPORATE INFOMATIE SCARLET B.V.

Scarlet B.V. is sinds 1992 actief op de telecommarkt in Nederland en is bekend om zijn nadruk op efficiency in kwaliteit van de dienstverlening. Scarlet bedient met 450 werknemers ruim 1,5 miljoen particuliere in zakelijke klanten in de Benelux. Scarlet biedt hun een omvangrijk dienstenpakket aan, bestaande uit telefoniediensten ((lokaal, nationaal en internationaal), internetdiensten (provider, breedband-IP, web- en server-hosting), een internationale telefoonkaart (Home or Away Calling Card) en mobiele telefoniediensten (alleen in Belgik).

Sinds 1997 is Scarlet actief op de Belgische markt. Door de recente overname van KPN Belgium en Planet Internet Belgik beschikt de telecom-operator over een van de grootste en technisch meest hoogstaande glasvezelnetwerken van Belgik.

Scarlet heeft in de loop der jaren een duidelijke strategie voor ogen gehad! Groeien in de Benelux naar een nummer twee of drie positie en in een hoog tempo diensten ontwikkelen binnen de telecommarkt en de utiliteitsmarkt in het algemeen.

MEER INFORMATIE: www.scarlet.be en www.scarlet.nl

CORPORATE INFORMATIE FUJITSU SERVICES

Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited. Deze Japanse multinational behoort met 157.000 werknemers tot de grootste IT-concerns ter wereld. Op het gebied van IT-services neemt het concern wereldwijd de derde plaats in.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren. Voor de logistieke en retailmarkt ontwerpt, bouwt en beheert Fujitsu Services specifieke business solutions. Het bedrijf stelt zich ten doel organisaties beter te laten presteren, waardoor zij klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiknter kunnen bedienen.

Bij de Nederlandse vestiging, Fujitsu Services B.V., in Maarssen zijn ruim 850 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand systemen en infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services B.V. heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP, Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.

MEER INFORMATIE: nl.services.fujitsu.com