Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
SCARLET WIL HELPDESK VAN INTERNETDIVISIE IN BELGIE UITBESTEDEN AAN FUJITSU SERVICES
Antwerpen (Belgik)/Maarssen (Nederland), 10 juli 2003
Scarlet, de telecom-operator die recentelijk de activiteiten van KPN
Belgium en Planet Internet Belgik overnam, heeft in een Letter of Intent
te kennen gegeven dat het op korte termijn de helpdesk-activiteiten van
zijn internetdivisie in Belgik wil uitbesteden aan Fujitsu Services. Het
Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited, een van s werelds
grootste IT-concerns, is onder andere gespecialiseerd in het aanbieden van
geavanceerde Helpdesk Management Services. In eerste instantie zal Fujitsu
Services Scarlet ondersteunen door de helpdesk in Antwerpen te
transformeren tot een satelliet van zijn gerenommeerde Europese Helpdesk
in Maarssen. De Helpdesk zal zowel de dial-up- als de ADSL-klanten van
Scarlet in Belgik voorzien van eerste- en tweedelijns technische support.
Dankzij de geplande uitbesteding van de helpdesk-activiteiten aan Fujitsu
Services kan Scarlet zich richten op andere kernactiviteiten. De OR en de
vakbonden zijn inmiddels op de hoogte van de plannen van de
telecom-operator.
Scarlet koos voor de Nederlandse IT-dienstverlener omdat deze beschikt
over ruime expertise in het leveren van professionele, meertalige
IT-ondersteuning aan onder meer Internet Service Providers. Ook de goede
reputatie van de centrale, makkelijk toegankelijke Europese Helpdesk van
Fujitsu Services in Maarssen was een aanbeveling. Het hoge niveau van de
dienstverlening resulteerde de afgelopen jaren in diverse bekroningen,
nationaal in internationaal: behalve drie Nationale Contact Awards won de
Helpdesk (een echte specialist in deze branche, het Europese
benchmark-voorbeeld) ook twee European Call Centre of the Year Awards. En
de naam van multinational Fujitsu Limited wekte eveneens vertrouwen.
Paul Gelderloos, Chief Executive Officer van Scarlet, verwacht veel van de
samenwerking met Fujitsu Services: De telecommarkt in Belgik is erg
dynamisch. Door de snelle veranderingen hebben klanten behoefte aan een
helder productaanbod en een soepele serviceverlening. Door producten en
diensten met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding aan te bieden,
genereren we een hoge klanttevredenheid. De helpdesk speelt een sleutelrol
in de dienstverlening aan de klant. Fujitsu Services heeft alles in huis
om deze rol met verve te vervullen.
Frank Boekel, Algemeen Directeur van Fujitsu Services, neemt de uitdaging
graag aan. Het leveren van Helpdesk Management Services is een van onze
specialismen. Het opzetten en beheren van een professionele helpdesk is
een complexe aangelegenheid, die specifieke kennis en ervaring vergt.
Steeds meer organisaties gaan er dan ook toe over de ondersteuning van hun
IT-gebruikers en klanten uit te besteden aan een specialist. Door zijn
helpdesk bij ons onder te brengen, kan Scarlet zich concentreren op andere
kernactiviteiten. Daar vaart zowel Scarlet als de klant wel bij
CORPORATE INFOMATIE SCARLET B.V.
Scarlet B.V. is sinds 1992 actief op de telecommarkt in Nederland en is
bekend om zijn nadruk op efficiency in kwaliteit van de dienstverlening.
Scarlet bedient met 450 werknemers ruim 1,5 miljoen particuliere in
zakelijke klanten in de Benelux. Scarlet biedt hun een omvangrijk
dienstenpakket aan, bestaande uit telefoniediensten ((lokaal, nationaal en
internationaal), internetdiensten (provider, breedband-IP, web- en
server-hosting), een internationale telefoonkaart (Home or Away Calling
Card) en mobiele telefoniediensten (alleen in Belgik).
Sinds 1997 is Scarlet actief op de Belgische markt. Door de recente
overname van KPN Belgium en Planet Internet Belgik beschikt de
telecom-operator over een van de grootste en technisch meest hoogstaande
glasvezelnetwerken van Belgik.
Scarlet heeft in de loop der jaren een duidelijke strategie voor ogen
gehad! Groeien in de Benelux naar een nummer twee of drie positie en in
een hoog tempo diensten ontwikkelen binnen de telecommarkt en de
utiliteitsmarkt in het algemeen.
MEER INFORMATIE: www.scarlet.be en www.scarlet.nl
CORPORATE INFORMATIE FUJITSU SERVICES
Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu
Limited. Deze Japanse multinational behoort met 157.000 werknemers tot de
grootste IT-concerns ter wereld. Op het gebied van IT-services neemt het
concern wereldwijd de derde plaats in.
Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren. Voor de
logistieke en retailmarkt ontwerpt, bouwt en beheert Fujitsu Services
specifieke business solutions. Het bedrijf stelt zich ten doel
organisaties beter te laten presteren, waardoor zij klanten innovatiever,
sneller, slagvaardiger en efficiknter kunnen bedienen.
Bij de Nederlandse vestiging, Fujitsu Services B.V., in Maarssen zijn ruim
850 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de
internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand
systemen en infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services B.V. heeft
samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP,
Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.
MEER INFORMATIE: nl.services.fujitsu.com