33d606f6.jpg
Heinek
en International ontwikkelt nieuwe corporate website
Amsterdam, 10 juli 2003 - Heineken International heeft een nieuwe corporate website in gebruik genomen, www.heinekeninternational.com. De website geeft een duidelijk overzicht van de activiteiten van de internationaal opererende brouwerij en ondersteunt Heineken in het onderhouden van contacten met investeerders, journalisten, potentiële werknemers, het bedrijfsleven en consumenten. Blast Radius was verantwoordelijk voor de realisatie van de website, waarvan de basis wordt gevormd door het enterprise content management systeem (CMS) van Tridion.
Blast Radius heeft samen met Heineken relevante features en functionaliteit aan de website toegevoegd voor diverse belangengroepen. Zo is onder meer beleggersinformatie beschikbaar voor investeerders en analisten,, en kunnen journalisten gebruikmaken van een on line perscentrum. Daarnaast komen werknemers en managers aan het woord en is er allerlei informatie over de verschillende Heineken-merken en -brouwerijen op de site te vinden.
Heineken heeft over de hele wereld diverse dochterbedrijven. Om de lokale sites van deze bedrijven dezelfde 'look and feel' te geven, ontwierp Heineken International een Virtual Corporate Office (VCO). Hiermee bouwen en beheren de lokale brouwerijen hun eigen site maar wel op basis van dezelfde infrastructuur. Door het eenmalig opzetten van een flexibele infrastructuur gebaseerd op het CMS van Tridion worden veel tijd en kosten bespaard. Op deze manier kan iedere dochteronderneming wel zijn eigen informatie publiceren, maar blijft de beleving en uitstraling van het merk Heineken wereldwijd identiek.
Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, AKN, Akzo Nobel, Blackwell Publishers, Carrefour, Deutsche Telekom, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Open University (UK), Scania, Sdu, Virgin Atlantic, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf is aanwezig in alle Europese landen en de VS. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl
Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
miranda.vandervoort@tridion.com
Whizpr
Annerieke Kamphuis
0317-410 483
tridion@whizpr.nl