Ingezonden persbericht

Persbericht


AT&T wint vijf Telemark Gold Awards voor hoogste niveau van klanttevredenheid

Londen, V.K. / Den Haag, 9 juli 2003 -- Telemark Consulting - een vooraanstaand marktonderzoeksbureau, gespecialiseerd op het gebied van klanttevredenheid binnen de telecommunicatie-industrie - heeft haar 13e wereldwijde onderzoek naar gebruikerservaringen gepubliceerd. Daaruit blijkt dat AT&T van alle service providers het hoogste aantal toekenningen 'Outstanding' voor 'Managed Data Network Services' (MDNS) behaalde.

Het onderzoek toont aan dat AT&T's prestatie als voortreffelijk werd gewaardeerd op de volgende gebieden: Secure Data Transfer, ondersteuning in lokale talen, Non Disruptive installatie, technische ondersteuning en lange-termijn relatie. Daarvoor kreeg AT&T de Telemark Gold benchmark standaard, die alleen wordt toegekend voor buitengewone resultaten op het gebied van klanttevredenheid.

"Gebruikers verwachten van operators dat ze hun beloften minimaal nakomen binnen een bepaald spectrum van serviceniveaus", stelt Janet Watkin, Directeur van Telemark. "Enkele wereldwijde operators hebben het moeilijk om het minimale testniveau 'net tevreden' te halen, terwijl de AT&T standaard eerder uitkomt op het tevredenheidsniveau 'gewenst' dan 'verwacht' voor een aantal technische en ondersteuningsfuncties."

In het rapport komt naar voren dat AT&T klaar is om in de groep wereldwijde operators de positie "premium provider" in te nemen. De band met bestaande klanten wordt versterkt en de tevredenheid voor een reeks klantkritische niveaus is de laatste 12 maanden verbeterd.

"Dat ons succes - vooral binnen het marktgebied dat van belang is - door onze klanten wordt herkend, vinden we erg belangrijk", stelt Jeff Ace, Vice President for Business Development EMEA van AT&T. "De doelstelling van onze bedrijfsvoering is altijd het beste voor onze klanten te bereiken. Het Telemark-onderzoek toont aan dat wij onze belofte waarmaken bij wereldwijd opererende organisaties die van onze diensten afhankelijk zijn. Die doelstelling wordt gehaald dankzij het feit dat wij dit jaar ook weer honderden miljoenen dollars investeren in gebieden die direct betrekking hebben op de mogelijkheden voor klanten om hun investering in communicatiediensten optimaal terug te verdienen."

Vorige maand maakte AT&T een investeringsprogramma voor 2003 bekend van $ 500 miljoen om de klanttevredenheid duidelijk nog verder te verbeteren. De organisatie vereenvoudigt de contracten drastisch, vermindert provisietijden, verbetert de facturering en komt met krachtige elektronische dienstverleningsmogelijkheden zoals directe koppeling van de computers van klanten aan AT&T's netwerk ondersteuningssystemen.

AT&T steekt extra energie in de integratie van haar legacy-netwerken in een wereldwijde IP-infrastructuur (een Multi Protocol Label Switching ofwel MPLS-gebaseerd netwerk via een intelligente optische verbinding). Via haar verbeterde IP-netwerk stelt AT&T de onderliggende beveiliging, messaging- en directory-mogelijkheden wereldwijd beschikbaar. Organisaties kunnen daardoor applicaties van verschillende leveranciers draaien (bij voorbeeld Customer Relationship Management, Enterprise Resource Planning) en binnen één geïntegreerde netwerkomgeving laten werken. Dat maakt een duidelijk verschil met de traditionele netwerkomgeving.

Over AT&T
AT&T (www.att.com ) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice-, video- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de grootste en modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T Business heeft ongeveer 4.000 mensen in dienst in Europa en het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) verdeeld over 33 landen en biedt een volledig portfolio managed connectivity en dataservices voor organisaties met wereldwijde netwerkeisen. (zie ook www.att.com/emea )
AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning.

Over Telemark Consulting
Telemark - gevestigd in Manchester, VK - is gespecialiseerd in het bieden van marketinginformatie over de telecommunicatie sector met belangrijke klanten verspreid over diverse continenten.
De regelmatig verschijnende vergelijkende onderzoeken van Telemark worden gehouden op basis van telefonische interviews met meer dan 350 IT en Data Network Managers; zij gebruiken internationaal beheerde datanetwerken in meer dan 25 landen in zowel Europa, Noord- en Zuid-Amerika als Azië en Oceanië. De resultaten van de zeven belangrijkste wereldwijde operators en lokale PTT's zijn vergeleken in 32 managed data network service (MDNS) attributen verspreid over zes categorieën: Network Operation, Customer Support, Network Installation, Pricing, Meeting Requirements en Billing. Deze attributen zijn gerangschikt naar belangrijkheid voor de klanten en de gemeten uitkomsten moeten voldoen aan minimale klantverwachtingen.
Een gratis "executive summary" van het nieuwste rapport, en gegevens over andere publicaties, is beschikbaar bij Telemark Consulting. Telemark Consulting is een onderdeel van Telemark Services Ltd. http://www.telemark.uk.com/

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
Tel: 055 366 3034
E-mail: prinflux@cs.com

Janet Watkin
Telemark
Tel: +44 (0)120 439 6542
E-mail: janet.watkin@telemark.uk.com