Ingezonden persbericht
Persbericht
AT&T wint vijf Telemark Gold Awards voor hoogste niveau van klanttevredenheid
Londen, V.K. / Den Haag, 9 juli 2003 -- Telemark Consulting - een
vooraanstaand marktonderzoeksbureau, gespecialiseerd op het gebied van klanttevredenheid
binnen de telecommunicatie-industrie - heeft haar 13e wereldwijde onderzoek
naar gebruikerservaringen gepubliceerd. Daaruit blijkt dat AT&T van alle
service providers het hoogste aantal toekenningen 'Outstanding' voor 'Managed Data
Network Services' (MDNS) behaalde.
Het onderzoek toont aan dat AT&T's prestatie als voortreffelijk werd
gewaardeerd op de volgende gebieden: Secure Data Transfer, ondersteuning in lokale
talen, Non Disruptive installatie, technische ondersteuning en lange-termijn
relatie. Daarvoor kreeg AT&T de Telemark Gold benchmark standaard, die alleen
wordt toegekend voor buitengewone resultaten op het gebied van klanttevredenheid.
"Gebruikers verwachten van operators dat ze hun beloften minimaal nakomen
binnen een bepaald spectrum van serviceniveaus", stelt Janet Watkin, Directeur
van Telemark. "Enkele wereldwijde operators hebben het moeilijk om het minimale
testniveau 'net tevreden' te halen, terwijl de AT&T standaard eerder uitkomt
op het tevredenheidsniveau 'gewenst' dan 'verwacht' voor een aantal technische
en ondersteuningsfuncties."
In het rapport komt naar voren dat AT&T klaar is om in de groep wereldwijde
operators de positie "premium provider" in te nemen. De band met bestaande
klanten wordt versterkt en de tevredenheid voor een reeks klantkritische niveaus
is de laatste 12 maanden verbeterd.
"Dat ons succes - vooral binnen het marktgebied dat van belang is - door onze
klanten wordt herkend, vinden we erg belangrijk", stelt Jeff Ace, Vice
President for Business Development EMEA van AT&T. "De doelstelling van onze
bedrijfsvoering is altijd het beste voor onze klanten te bereiken. Het
Telemark-onderzoek toont aan dat wij onze belofte waarmaken bij wereldwijd opererende
organisaties die van onze diensten afhankelijk zijn. Die doelstelling wordt gehaald
dankzij het feit dat wij dit jaar ook weer honderden miljoenen dollars
investeren in gebieden die direct betrekking hebben op de mogelijkheden voor klanten
om hun investering in communicatiediensten optimaal terug te verdienen."
Vorige maand maakte AT&T een investeringsprogramma voor 2003 bekend van $ 500
miljoen om de klanttevredenheid duidelijk nog verder te verbeteren. De
organisatie vereenvoudigt de contracten drastisch, vermindert provisietijden,
verbetert de facturering en komt met krachtige elektronische
dienstverleningsmogelijkheden zoals directe koppeling van de computers van klanten aan AT&T's netwerk
ondersteuningssystemen.
AT&T steekt extra energie in de integratie van haar legacy-netwerken in een
wereldwijde IP-infrastructuur (een Multi Protocol Label Switching ofwel
MPLS-gebaseerd netwerk via een intelligente optische verbinding). Via haar verbeterde
IP-netwerk stelt AT&T de onderliggende beveiliging, messaging- en
directory-mogelijkheden wereldwijd beschikbaar. Organisaties kunnen daardoor applicaties
van verschillende leveranciers draaien (bij voorbeeld Customer Relationship
Management, Enterprise Resource Planning) en binnen één geïntegreerde
netwerkomgeving laten werken. Dat maakt een duidelijk verschil met de traditionele
netwerkomgeving.
Over AT&T
AT&T (www.att.com ) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice-,
video- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt
een van de grootste en modernste communicatienetwerken en wordt hierbij
ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De
organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt
outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T
Business heeft ongeveer 4.000 mensen in dienst in Europa en het Midden-Oosten
en Afrika (EMEA) verdeeld over 33 landen en biedt een volledig portfolio
managed connectivity en dataservices voor organisaties met wereldwijde netwerkeisen.
(zie ook www.att.com/emea )
AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en
internetdiensten en transactiegebaseerde diensten zoals prepaid telefoonkaarten,
collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in
2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke
klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van
AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en
klantondersteuning.
Over Telemark Consulting
Telemark - gevestigd in Manchester, VK - is gespecialiseerd in het bieden van
marketinginformatie over de telecommunicatie sector met belangrijke klanten
verspreid over diverse continenten.
De regelmatig verschijnende vergelijkende onderzoeken van Telemark worden
gehouden op basis van telefonische interviews met meer dan 350 IT en Data Network
Managers; zij gebruiken internationaal beheerde datanetwerken in meer dan 25
landen in zowel Europa, Noord- en Zuid-Amerika als Azië en Oceanië. De
resultaten van de zeven belangrijkste wereldwijde operators en lokale PTT's zijn
vergeleken in 32 managed data network service (MDNS) attributen verspreid over zes
categorieën: Network Operation, Customer Support, Network Installation,
Pricing, Meeting Requirements en Billing. Deze attributen zijn gerangschikt naar
belangrijkheid voor de klanten en de gemeten uitkomsten moeten voldoen aan
minimale klantverwachtingen.
Een gratis "executive summary" van het nieuwste rapport, en gegevens over
andere publicaties, is beschikbaar bij Telemark Consulting. Telemark Consulting
is een onderdeel van Telemark Services Ltd. http://www.telemark.uk.com/
Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
Tel: 055 366 3034
E-mail: prinflux@cs.com
Janet Watkin
Telemark
Tel: +44 (0)120 439 6542
E-mail: janet.watkin@telemark.uk.com