Koninklijke Nederlandse Baseball en Softball Bond
9 juli 2003
PERSBERICHT
Nederlands honkbalteam op weg naar Athene
"We zijn er klaar voor"
Tijdens de persconferentie - woensdag 9 juli in het Pim Mulier Stadion - zei voorzitter Bert Paalman van het organisatiecomité "Klaar te zijn voor het Europees Kampioenschap(EK) en het Olympisch Kwalificatie Toernooi(OKT)". Het Nederlands honkbalteam is op weg naar Athene. Oranje zette een goede prestatie neer tijdens het World Port Tournament in Rotterdam. Het team is inmiddels versterkt met in Amerika spelende Nederlandse jongens. Ook zij zijn er klaar voor.
Om iedereen "hot" te krijgen voor de beide toernooien zijn publiekacties gehouden. Niet alleen om bij de wat "mindere wedstrijden" meer mensen op de tribunes te krijgen, maar tevens om het niet honkbalminnende publiek naar de stadions te halen. Major League Baseball komt naar Haarlem van 11 t/m 13 juli. Speciaal voor jeugd om zelf te gooien, vangen en slaan. Activiteiten om het honkbal in Nederland sterker te maken met een aanwas van nieuwe leden voor de KNBSB. De voorverkoop loopt goed. Vooral de wedstrijden van het Nederlands team. In Amsterdam is daarom nog een extra tribune neergezet. "We weten natuurlijk niet hoeveel toeschouwers er komen. Toch hebben we er vertrouwen in, dat we dankzij de grotere sponsorinkomsten financieel rondkomen. Misschien zelfs nog wat overhouden voor het WK in 2005. Nederland moet dan wel de EK-finale en het OKT halen".
Nashuatec heeft zich als hoofdsponsor en naamgever verbonden aan het EK Baseball 2003, het Olympisch Kwalificatie Toernooi en het WK Baseball 2005. "Vanwege het ambitieuze karakter van het Nederlands honkbalteam". In haar bedrijfsstrategie en de omgang met relaties speelt ambitie voor het bedrijf een belangrijke rol. "De positieve sfeer en entourage van baseball is een belangrijke factor voor de sponsoring". Het Nederlands honkbalteam en baseball als sport passen bij uitstek bij de uitstraling en het imago van Nashuatec richting haar klanten en relaties.
INHOLLAND is de Grand Slam partner van het EK en OKT. INHOLLAND is vorig jaar ontstaan uit de fusie van vier Hogescholen. Deze grote onderwijsinstelling met 40.000 studenten, 22 vestigingen met name in Noord- en Zuid Holland, ca 3.500 medewerkers en een jaaromzet van E 250 miljoen staat voor iedereen open, is sociaal bewogen, ambitieus en vooruitstrevend. "Aspecten, die we ook terugvinden in het baseball", aldus Mirko Creyghton, directeur Marketing & Communicatie. Redenen voor sponsoring van de baseballsport zijn "Een sport met ambitie, voor alle geledingen in de samenleving, internationale uitstraling, regionaal verankerd en bekend in het basis en voorbereidend onderwijs". HONKBAL + INHOLLAND = INHONKBAL!
Het Nederlands honkbalteam trainde in het Pim Mulier Stadion. Daardoor was het mogelijk voor de in grote getale opgekomen pers tussen de twee trainingssessies door met coaches en (nieuwe) spelers te spreken.
Nadere informatie te verkrijgen bij:
Ellen Broeke, Tel : 030 - 607 60 70 / 06 - 246 10 865, E-mail: e.broeke@knbsb.nl
---- --