AutoRai

8-7-2003

Hyundai nieuwe hoofdsponsor NAC

Hyundai Nederland is sinds kort een van de hoofdsponsors van eredivisie voetbalvereniging NAC uit Breda. Met een tweejarig sponsorcontract versterkt Hyundai nu ook in Nederland de band met voetbal.

De autofabrikant uit Korea is al enkele jaren succesvol hoofdsponsor van het Europees en het Wereldkampioenschap voetbal.

Voetbal en Hyundai zijn al geruime tijd onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo was Hyundai hoofdsponsor van het Europese voetbalkampioenschap Euro 2000 dat in Nederland en België plaatsvond en van het FIFA wereldkampioenschap voetbal in Korea en Japan (2002). Gestimuleerd door het succes is Hyundai nu ook sponsor van het EK voetbal, volgend jaar in Portugal en van het FIFA wereldcuptoernooi in Duitsland in 2006. Het voetbalgezicht van Hyundai is niemand minder dan de Nederlandse voetballegende Johan Cruijff. De uitbreiding van de sponsoractiviteiten van het merk naar nationaal niveau is dan ook een logisch vervolg.

De sponsoring van het uitstekend presterende NAC is voor Hyundai een ideaal middel om de naamsbekendheid verder uit te dragen. Afgelopen seizoen is het landelijk opererende NAC als vierde in de eredivisie geëindigd, waardoor de club nu mag deelnemen aan Europees voetbal. De miljoenen mensen die deze Europese competitie volgen, zien het team van NAC volgend seizoen spelen in de nieuwe, geelzwarte thuiswedstrijd- en witte uitwedstrijdshirts, met daarop de vermelding Hyundai. Hyundai deelt het hoofdsponsorschap met kledingfabrikant Garcia Jeanswear, die zijn sponsorcontract onlangs verlengde.

Echter, de sponsoring gaat verder dan een naamsvermelding op de shirts. De NAC-spelers krijgen ieder beschikking over een Hyundai naar keuze. Daarnaast zal het merk bij elke thuiswedstrijd nadrukkelijk zichtbaar zijn, want ook op de vlaggen en reclameborden rond het veld en op de trainingskleding van de spelers zal de naam en het logo van Hyundai prijken. Hyundai krijgt verder een permanente vermelding op het briefpapier van NAC, op de website en op alle andere communicatie van de club.

Hyundai en NAC zijn twee partners die uitstekend bij elkaar passen. Beide opereren in de hogere regionen van hun vakgebied. Hyundai is een van de tien bestverkopende automerken in Nederland en bezet op dit moment een 8e plaats. NAC behoort dankzij de goede prestaties tot de Nederlandse voetbaltop en mag dit jaar daarom deelnemen aan de UEFA Cup, een van de belangrijkste voetbaltoernooien in Europa.