8-7-2003
Hyundai nieuwe hoofdsponsor NAC
Hyundai Nederland is sinds kort een van de hoofdsponsors van
eredivisie voetbalvereniging NAC uit Breda. Met een tweejarig
sponsorcontract versterkt Hyundai nu ook in Nederland de band met
voetbal.
De autofabrikant uit Korea is al enkele jaren succesvol hoofdsponsor
van het Europees en het Wereldkampioenschap voetbal.
Voetbal en Hyundai zijn al geruime tijd onlosmakelijk met elkaar
verbonden. Zo was Hyundai hoofdsponsor van het Europese
voetbalkampioenschap Euro 2000 dat in Nederland en België plaatsvond
en van het FIFA wereldkampioenschap voetbal in Korea en Japan (2002).
Gestimuleerd door het succes is Hyundai nu ook sponsor van het EK
voetbal, volgend jaar in Portugal en van het FIFA wereldcuptoernooi in
Duitsland in 2006. Het voetbalgezicht van Hyundai is niemand minder
dan de Nederlandse voetballegende Johan Cruijff. De uitbreiding van de
sponsoractiviteiten van het merk naar nationaal niveau is dan ook een
logisch vervolg.
De sponsoring van het uitstekend presterende NAC is voor Hyundai een
ideaal middel om de naamsbekendheid verder uit te dragen. Afgelopen
seizoen is het landelijk opererende NAC als vierde in de eredivisie
geëindigd, waardoor de club nu mag deelnemen aan Europees voetbal. De
miljoenen mensen die deze Europese competitie volgen, zien het team
van NAC volgend seizoen spelen in de nieuwe, geelzwarte
thuiswedstrijd- en witte uitwedstrijdshirts, met daarop de vermelding
Hyundai. Hyundai deelt het hoofdsponsorschap met kledingfabrikant
Garcia Jeanswear, die zijn sponsorcontract onlangs verlengde.
Echter, de sponsoring gaat verder dan een naamsvermelding op de
shirts. De NAC-spelers krijgen ieder beschikking over een Hyundai naar
keuze. Daarnaast zal het merk bij elke thuiswedstrijd nadrukkelijk
zichtbaar zijn, want ook op de vlaggen en reclameborden rond het veld
en op de trainingskleding van de spelers zal de naam en het logo van
Hyundai prijken. Hyundai krijgt verder een permanente vermelding op
het briefpapier van NAC, op de website en op alle andere communicatie
van de club.
Hyundai en NAC zijn twee partners die uitstekend bij elkaar passen.
Beide opereren in de hogere regionen van hun vakgebied. Hyundai is een
van de tien bestverkopende automerken in Nederland en bezet op dit
moment een 8e plaats. NAC behoort dankzij de goede prestaties tot de
Nederlandse voetbaltop en mag dit jaar daarom deelnemen aan de UEFA
Cup, een van de belangrijkste voetbaltoernooien in Europa.
AutoRai