Ingezonden persbericht

Wannahaves en Rick Engelkes bundelen televisiewerkzaamheden in sterk mannenplatform bij RTL 5

Amsterdam, 4 juli 2003
Wannahaves en REP (Rick Engelkes Producties) maken vandaag bekend dat zij het komende televisieseizoen, 2003 - 2004, nauw gaan samen werken. Wannahaves en Toys For Boys slaan de handen in een om samen hét mannenplatform op televisie in Nederland te worden, waarschijnlijk onder de naam Toys For Boys.

Synergie van twee sterke mannenmerken
Door de combinatie van deze twee merken op het gebied van mannenzaken, willen de twee bedrijven een sterk platform creëren dat als geen ander mannen van 20 - 49 jaar op een zeer kwalitatieve wijze weet te bereiken. Wannahaves brengt haar marketing- en multi media-expertise in en REP haar aanvullende kennis op het gebied van mannentelevisie.

De productie van het programma wordt door REP verzorgd in co-productie met TV Industry. TV Industry is de producent van onder andere Trendies, de NUON Solar Challenge, en onderdelen van het Maxima Journaal, de Amstel Cup op TV en Hart van Nederland.

Michiel Reinoud, CMO Wannahaves: "Door onze televisiewerkzaamheden te bundelen met die van REP kunnen we onze adverteerders een nog sterkere propositie voorleggen; het bereik van het programma is immers groter via RTL 5 en we zullen met Rick in staat zijn om misschien wel nog kwalitatievere mannentelevisie te maken. Bovendien is Rick een graag geziene persoon in de tv wereld."

Rick Engelkes: "De Nederlandse man is toe aan één sterk televisieprogramma voor mannen in plaats van meerdere kleine. Wannahaves heeft in 3 jaar bewezen een grote en stabiele speler in de markt te zijn met een enorme marketingexpertise. Mijn programma, Toys For Boys, slaat erg goed aan in de doelgroep. Samen zijn we nog sterker. En daarnaast klikt het goed tussen ons."

Bereikbare mannenzaken en humor
Rick Engelkes gaat in het programma samen met een mannelijke co-host op zoek naar alles wat een man interesseert. Herkenbare, humorvolle en bereikbare onderwerpen zullen aan bod komen. Een speciale vaste gast met een eigen item wordt een coryfee uit de jaren '70 - '80. Zijn naam wordt pas later onthuld.

Over Wannahaves
Wannahaves startte in september 2000 haar eigen TV-programma. Kort daarna opende Wannahaves haar website wannahaves.nl. Wannahaves TV laat kijkers de laatste trends zien in lifestyle, reizen en gadgets. Kijkers kunnen de laatste gadgets online kopen of er meer over te lezen. Tevens zet Wannahaves direct mailing, mobile services, een eigen magazine, een eigen credit card en events in om haar doelgroep optimaal te bereiken. Eén van de sterkste punten in het business concept van Wannahaves is dan ook de mogelijkheid voor fabrikanten om elke week de laatste productinnovaties te introduceren in het hart van de doelgroep via deze eigen media van Wannahaves.

Over Rick Engelkes en REP
Rick Engelkes wordt in 1990 bekend door zijn rol in 'Goede Tijden Slechte Tijden'. Na GTST, 4 jaar later, verdeelt hij zijn tijd tussen theater, televisie en presentatie. Hij presenteert bij SBS 6 het modeprogramma 'Van Onder tot Boven Goed' en 'Autosalon' en bij RTL 5 het mannenprogramma Toys For Boys. In de politieserie 'Blauw Blauw' bij RTL 4 speelt hij een hoofdrol als rechercheur. Hij is ook te zien in diverse films, o.a. Kruimeltje, Lef en Pietje Bell. In het theater speelde hij in 'De Minnaar', 'Gek van Liefde' en 'Twee op de Wip', alledrie eigen producties. Rick Engelkes is namelijk een bezig persoon. Hij richt naast alle andere activiteiten ook nog REP (Rick Engelkes Producties) op, een productiemaatschappij van theater-, film-, televisieprojecten en commercials. Op dit moment staan er twee succesvolle producties in het theater, 'Onze Jeugd' en 'Eten Met Vrienden'. Vier jaar geleden startte hij een kinderkledingmerk voor jongens, ook onder de naam REP.

Wannahaves® is een gedeponeerd handelsmerk van Wannahaves B.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Jurn Hageman
Vice President/General manager
Text100 Public Relations
Global technology Public Relations
Technology Marketing PR Agency of the Year 2003
van Diemenstraat 164-166
1013 CN Amsterdam
The Netherlands
Tel.: + 31 20 5304332
Mobile: + 31 6 51052439
E-mail: jurnh@text100.nl
URL: www.text100.nl