Tridion is 'Overall Winner' van de Tornado100
Amsterdam, 2 juli 2003 - Tijdens de jaarlijkse Tornado Insider Upstart Europe conferentie in Londen, is het Nederlandse Tridion uitgeroepen tot 'Overall Winner' in de Tornado100-lijst. De Tornado100 geeft een overzicht van de 100 belangrijkste startende en groeiende Europese bedrijven op het gebied van ICT en biotechnologie. Belangrijk hierbij is dat de bedrijven goed duidelijk maken welke impact hun technologie heeft op de toekomstige manier van werken.
De jury bestond uit Keith Arundale, business development en venture capital specialist bij PricewaterhouseCoopers, Jeffrey Hurlburt, partner bij Dorsey & Whitney en Carl Allen, director venture capital bij Forrester Research. De juryleden baseerden hun keuze onder meer op financiële informatie, klantgegevens en productinformatie.
"Het niveau van alle acht finalisten was erg hoog. De toppositie is uiteindelijk gegaan naar het bedrijf dat naar onze mening alles had: innovatieve technologie in een groeiende markt, een sterk management team met een goed track record en een businessmodel dat goed blijkt te werken. Tridion kwam hier als sterkste uit de bus", aldus Carl Allen van Forrester Research.
Timothy Weeks, senior research analist bij Tornado Insider: "De kwaliteit van de Tornado100-bedrijven en de brede vertegenwoordiging van landen en sectoren geven aan dat er nog steeds een levendige en gezonde ondernemerscultuur bestaat in Europa. Een ondernemersbasis die de 'tech meltdown' heeft overleefd door naast de kunst van het innoveren ook die van het verkopen goed te beheersen."
Jos Dikhoff, CEO van Tridion: "Tridion was al een aantal jaren prominent aanwezig in de Tornado100, en we kropen elk jaar een stukje omhoog. Afgelopen jaar is Tridion duidelijk doorgebroken in de Enterprise Content Management-markt en hebben we onze Europese marktleiderspositie verder vergroot. De award vormt een mooie bevestiging van het door ons ingezette beleid, waarbij het ons doel is om door onze Europese cultuur, instelling en lokale vestigingen juist voor Europese organisaties de meest aantrekkelijke partner te zijn."
Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde software voor enterprise content-management. Tridions oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. Content afkomstig uit verschillende bronnen, kan eenvoudig worden beheerd, bewerkt en verder gedistribueerd via uiteenlopende kanalen: van websites tot en met mobiele telefoons, PDA's of drukwerk. In diverse talen en voor verschillende doelgroepen, maar altijd met behoud van de corporate huisstijl. Tridions unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content-managementinfrastructuren. Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN Amro, Alcatel, AKN, Akzo Nobel, Blackwell Publishers, Carrefour, Deutsche Telekom, Garnier, Heineken, Honda, ING, KLM, Open University (UK), Scania, Sdu, Virgin Atlantic, Unilever en Wolters-Kluwer. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf is aanwezig in alle Europese landen en de VS. Meer informatie kunt u vinden op
Voor meer informatie
Tridion
Miranda van der Voort
020-2010500
Whizpr
Annerieke Kamphuis
0317-410 483