Globe Reisburogroep neemt reisactiviteiten Rabobank over
Rabobank Nederland, 02/07/2003 11:03
---
Globe Reisburogroep, onderdeel van de Oad Groep, en Rabobank Nederland
hebben overeenstemming bereikt over de overname van 75 reisbureaus van
de Rabobank door Globe per 1 november 2003. Voor de overige
reisverkopende Rabobank-vestigingen onderzoeken Globe en Rabobank
gezamenlijk of, en zo ja op welke wijze de activiteiten kunnen worden
voortgezet. Rabobank heeft in Globe een toonaangevende partij in de
reisbranche gevonden om de dienstverlening aan de Rabobank klanten op
het gebied van reizen voort te zetten. Hiermee blijft de continuïteit
in de dienstverlening gegarandeerd.
Marc Cootjans, manager Cliënten Advies van Rabobank Nederland: "Eerder
dit jaar hebben we aangekondigd onze reisactiviteiten te willen
verkopen, omdat ze niet langer passen in onze strategie. De Oad Groep
is een organisatie met veel kennis van en ervaring in de reisbranche
en heeft een uitstekende reputatie. Verkoop aan Globe biedt de beste
mogelijkheden voor voortzetting van de reisdienstverlening aan onze
klanten. Ook voor de reisverkopende medewerkers van de Rabobank is dit
de beste optie, werkgelegenheid blijft zoveel mogelijk gewaarborgd.
Betrokken reismedewerkers treden in dienst bij de Oad Groep. Met de
overdracht verzekert de Rabobank een ongestoorde dienstverlening aan
klanten en een goede afwikkeling van reeds gedane boekingen."
Directeur Cor van Eijden van de Globe Reisburogroep toont zich
verheugd met de overname. "Vrijwel alle overgenomen Rabo reisbureaus
zijn gevestigd in regio's of plaatsen waar tot op heden nog geen
Globe-vestigingen bestaan", aldus Van Eijden. "De overname past in
onze groeistrategie en draagt belangrijk bij aan onze doelstelling om
te komen tot landelijke dekking van onze reisbureau-activiteiten. Aan
de overname is een vestigingsplaatsanalyse voorafgegaan, waaruit
vooralsnog deze 75 vestigingen resulteerden. Verdergaand onderzoek zal
duidelijkheid moeten geven over de toekomst van de overige reisbureaus
van de Rabobank."
Door de schaalvergroting denkt Globe bovendien haar inkoopkracht te
kunnen vergroten, de efficiency te verbeteren en de overheadkosten per
vestiging te verlagen.
Een persoonlijk en deskundig vakantie-advies blijft voor een zeer
groot deel van de consumenten van groot belang. Oad maakt ook gebruik
van de mogelijkheden van internet, maar de boekingen verlopen
uitsluitend via de circa 2.200 reisbureaus die het Oad-product
verkopen.