Rabobank Nederland

Globe Reisburogroep neemt reisactiviteiten Rabobank over

Rabobank Nederland, 02/07/2003 11:03
---

Globe Reisburogroep, onderdeel van de Oad Groep, en Rabobank Nederland hebben overeenstemming bereikt over de overname van 75 reisbureaus van de Rabobank door Globe per 1 november 2003. Voor de overige reisverkopende Rabobank-vestigingen onderzoeken Globe en Rabobank gezamenlijk of, en zo ja op welke wijze de activiteiten kunnen worden voortgezet. Rabobank heeft in Globe een toonaangevende partij in de reisbranche gevonden om de dienstverlening aan de Rabobank klanten op het gebied van reizen voort te zetten. Hiermee blijft de continuïteit in de dienstverlening gegarandeerd. Marc Cootjans, manager Cliënten Advies van Rabobank Nederland: "Eerder dit jaar hebben we aangekondigd onze reisactiviteiten te willen verkopen, omdat ze niet langer passen in onze strategie. De Oad Groep is een organisatie met veel kennis van en ervaring in de reisbranche en heeft een uitstekende reputatie. Verkoop aan Globe biedt de beste mogelijkheden voor voortzetting van de reisdienstverlening aan onze klanten. Ook voor de reisverkopende medewerkers van de Rabobank is dit de beste optie, werkgelegenheid blijft zoveel mogelijk gewaarborgd. Betrokken reismedewerkers treden in dienst bij de Oad Groep. Met de overdracht verzekert de Rabobank een ongestoorde dienstverlening aan klanten en een goede afwikkeling van reeds gedane boekingen."

Directeur Cor van Eijden van de Globe Reisburogroep toont zich verheugd met de overname. "Vrijwel alle overgenomen Rabo reisbureaus zijn gevestigd in regio's of plaatsen waar tot op heden nog geen Globe-vestigingen bestaan", aldus Van Eijden. "De overname past in onze groeistrategie en draagt belangrijk bij aan onze doelstelling om te komen tot landelijke dekking van onze reisbureau-activiteiten. Aan de overname is een vestigingsplaatsanalyse voorafgegaan, waaruit vooralsnog deze 75 vestigingen resulteerden. Verdergaand onderzoek zal duidelijkheid moeten geven over de toekomst van de overige reisbureaus van de Rabobank."

Door de schaalvergroting denkt Globe bovendien haar inkoopkracht te kunnen vergroten, de efficiency te verbeteren en de overheadkosten per vestiging te verlagen.

Een persoonlijk en deskundig vakantie-advies blijft voor een zeer groot deel van de consumenten van groot belang. Oad maakt ook gebruik van de mogelijkheden van internet, maar de boekingen verlopen uitsluitend via de circa 2.200 reisbureaus die het Oad-product verkopen.