1-7-2003
Hyundai introduceert Getz met dieselmotor
Het motorenpalet van de Hyundai Getz is compleet. De compacte Getz is
namelijk vanaf september leverbaar met een dieselmotor. De krachtige
common-rail dieselmotor maakt van de Getz een vlotte en bovenal
zuinige auto.
De Hyundai Getz heeft sinds zijn introductie eind 2002 al vele harten
gestolen. Het is vooral de combinatie van een goed uiterlijk, een
complete uitrusting en een gunstige prijs die de Getz zo enorm geliefd
maakt. Maar Hyundai speelt voor dit populaire model nu nog een sterke
troefkaart uit: een common-rail dieselmotor. In een markt waar de
vraag naar dieselmotoren blijft stijgen, gaat de Getz CRDi zeker voor
nog hogere verkoopcijfers zorgen.
Onder de motorkap van de Getz CRDi ligt een driecilinder
turbodieselmotor met een inhoud van 1,5 liter. Deze moderne CRDi-motor
levert pittige prestaties. Het maximumkoppel van 184 Nm is al
beschikbaar bij 1.900 toeren per minuut. Het maximumvermogen van 60 kW
(82 pk) komt vrij bij 4.000 toeren per minuut. De Getz CRDi is
daardoor een vlot rijdende auto met een topsnelheid van 170 kilometer
per uur. Een belangrijke eigenschap van een dieselmotor is natuurlijk
het spaarzame brandstofverbruik. En ook op dit gebied scoort de Getz
CRDi goed. Met één liter diesel legt de Getz 20.8 kilometer af
(gemeten bij gecombineerd verbruik).
Standaard luxe
De Getz CRDi wordt alleen geleverd in de luxe GLS-uitvoering. Dit
betekent dat deze Hyundai standaard beschikt over onder meer twee
airbags, centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen,
getint glas, stuurbekrachtiging, airconditioning, elektrisch
verstelbare buitenspiegels en gordelspanners met drukbegrenzer. De
auto is daarnaast voorzien van een fraaie dakspoiler.
De Hyundai Getz 1.5 CRDi GLS in driedeursversie is leverbaar vanaf
15.145 euro. De vijdeursversie kost 15.645 euro. In september staan de
eerste demomodellen van de Getz met CRDi-motor bij de Hyundai-dealers
klaar voor een proefrit.
AutoRai