AutoRai


1-7-2003

Hyundai introduceert Getz met dieselmotor

Het motorenpalet van de Hyundai Getz is compleet. De compacte Getz is namelijk vanaf september leverbaar met een dieselmotor. De krachtige common-rail dieselmotor maakt van de Getz een vlotte en bovenal zuinige auto.

De Hyundai Getz heeft sinds zijn introductie eind 2002 al vele harten gestolen. Het is vooral de combinatie van een goed uiterlijk, een complete uitrusting en een gunstige prijs die de Getz zo enorm geliefd maakt. Maar Hyundai speelt voor dit populaire model nu nog een sterke troefkaart uit: een common-rail dieselmotor. In een markt waar de vraag naar dieselmotoren blijft stijgen, gaat de Getz CRDi zeker voor nog hogere verkoopcijfers zorgen.

Onder de motorkap van de Getz CRDi ligt een driecilinder turbodieselmotor met een inhoud van 1,5 liter. Deze moderne CRDi-motor levert pittige prestaties. Het maximumkoppel van 184 Nm is al beschikbaar bij 1.900 toeren per minuut. Het maximumvermogen van 60 kW (82 pk) komt vrij bij 4.000 toeren per minuut. De Getz CRDi is daardoor een vlot rijdende auto met een topsnelheid van 170 kilometer per uur. Een belangrijke eigenschap van een dieselmotor is natuurlijk het spaarzame brandstofverbruik. En ook op dit gebied scoort de Getz CRDi goed. Met één liter diesel legt de Getz 20.8 kilometer af (gemeten bij gecombineerd verbruik).

Standaard luxe
De Getz CRDi wordt alleen geleverd in de luxe GLS-uitvoering. Dit betekent dat deze Hyundai standaard beschikt over onder meer twee airbags, centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen, getint glas, stuurbekrachtiging, airconditioning, elektrisch verstelbare buitenspiegels en gordelspanners met drukbegrenzer. De auto is daarnaast voorzien van een fraaie dakspoiler.

De Hyundai Getz 1.5 CRDi GLS in driedeursversie is leverbaar vanaf 15.145 euro. De vijdeursversie kost 15.645 euro. In september staan de eerste demomodellen van de Getz met CRDi-motor bij de Hyundai-dealers klaar voor een proefrit.