Royal Dutch Petroleum
16/06/2003
Nieuwe reclamecampagne Shell Nederland Verkoopmaatschappij
'Waar u stopt, gaan wij verder'. Onder dat motto - pay off - is gisteravond de nieuwe reclamecampagne van Shell Nederland Verkoopmaatschappij (SNV) van start gegaan. Het startschot werd gegeven tijdens de live tv-uitzending van de Formule 1-race in Montreal, Canada.
In de nieuwe campagne speelt een vriendelijk geel visje de hoofdrol. Dit visje dient als metafoor van de automobilist die het Shell-tankstation ('de schelp op de zeebodem') bezoekt en bijvoorbeeld zijn tank met Shell Pura vult, Air Miles 'tankt', Air Miles inruilt voor cadeaus, een kop koffie drinkt of aan de pomp betaalt door te pinnen. "Allerlei zaken die we naast de vele andere producten en services op onze tankstations aanbieden, en waarmee we de klant onder het motto van 'Waar u stopt, gaan wij verder' bedienen", zegt Klaas Engelsma, voor Shell Nederland Verkoopmaatschappij verantwoordelijk voor de totstandkoming van de reclamecampagne. "Onze klanten maken telkens als ze gaan tanken de keuze om naar een bepaald tankstation te gaan. Met de nieuwe reclamecampagne proberen we te bewerkstelligen dat de klant voor Shell kiest - elke keer opnieuw." De campagne is komende maanden te zien op televisie en te beluisteren op de radio; bij de start wordt ook buitenreclame ingezet. In de campagne speelt communicatie op de Shell-tankstations een belangrijke rol. De geïntegreerde reclamecampagne is gemaakt door PPGH JWT_Group.
Shell Mediacontacten
Tel.: 070 - 377 8750
Fax: 070 - 377 8751