Gemeente Breda
Persberichten
02-06-2003
Verbeterde dienstverlening Gemeente
Grotere klantgerichtheid, betere bereikbaarheid, duidelijke
herkenbaarheid, verbeteringen die ten grondslag liggen aan het besluit
van het college van B & W om de informatietaak van de meldpunten bij
de bibliotheken onder te brengen. Ook is besloten door B & W om voor
het doorgeven van meldingen één centraal, telefonisch meldpunt in te
stellen. Dit besluit is totstandgekomen in nauwe samenwerking met de
Bibliotheek Breda. Als gevolg hiervan worden de huidige meldpunten
Noordoost, Noordwest, Zuidoost, Zuidwest en Centrum gesloten. Het
besluit treedt 16 juni in werking.
Sinds begin maart van dit jaar is er één centraal telefoonnummer
ingesteld om de bereikbaarheid van de meldpunten te verbeteren. Dit
centrale telefoonnummer, 529 48 00, staat open op werkdagen van 8.00
tot 16.30 uur voor alle meldingen over de openbare ruimte. Door de
ruimere openingstijden komt het centraal meldpunt tegemoet aan de wens
die de bewoners van Breda hebben uitgesproken in de burgerenquête.
Tevens bleek uit gegevens van de dienst Stadsbeheer dat 90 % van de
meldingen telefonisch wordt gedaan. Naast de wens van de burgers is
dit gegeven ook meegenomen in het besluit van B & W. Door het bij
elkaar brengen van de meldpunten in één centraal telefonisch meldpunt
krijgen de medewerkers bovendien meer gelegenheid meldingen direct te
verwerken. Ook dat komt de service naar de burger ten goede. Het
overhevelen van de informatietaak naar de bibliotheken sluit ook goed
aan bij de optimalisering van de dienstverlening naar de burger. Het
aantal locaties waar de burger gemeentelijke informatie kan vinden
wordt zo namelijk verdubbeld van vijf meldpunten naar tien
bibliotheken, verspreid over heel de stad. Bovendien hebben de
bibliotheken vanwege hun publieke functie én gunstigere ligging in de
districten een beter bereik.
Breda, 2 juni 2002