Gemeente Breda

Persberichten

02-06-2003

Verbeterde dienstverlening Gemeente

Grotere klantgerichtheid, betere bereikbaarheid, duidelijke herkenbaarheid, verbeteringen die ten grondslag liggen aan het besluit van het college van B & W om de informatietaak van de meldpunten bij de bibliotheken onder te brengen. Ook is besloten door B & W om voor het doorgeven van meldingen één centraal, telefonisch meldpunt in te stellen. Dit besluit is totstandgekomen in nauwe samenwerking met de Bibliotheek Breda. Als gevolg hiervan worden de huidige meldpunten Noordoost, Noordwest, Zuidoost, Zuidwest en Centrum gesloten. Het besluit treedt 16 juni in werking.

Sinds begin maart van dit jaar is er één centraal telefoonnummer ingesteld om de bereikbaarheid van de meldpunten te verbeteren. Dit centrale telefoonnummer, 529 48 00, staat open op werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur voor alle meldingen over de openbare ruimte. Door de ruimere openingstijden komt het centraal meldpunt tegemoet aan de wens die de bewoners van Breda hebben uitgesproken in de burgerenquête. Tevens bleek uit gegevens van de dienst Stadsbeheer dat 90 % van de meldingen telefonisch wordt gedaan. Naast de wens van de burgers is dit gegeven ook meegenomen in het besluit van B & W. Door het bij elkaar brengen van de meldpunten in één centraal telefonisch meldpunt krijgen de medewerkers bovendien meer gelegenheid meldingen direct te verwerken. Ook dat komt de service naar de burger ten goede. Het overhevelen van de informatietaak naar de bibliotheken sluit ook goed aan bij de optimalisering van de dienstverlening naar de burger. Het aantal locaties waar de burger gemeentelijke informatie kan vinden wordt zo namelijk verdubbeld van vijf meldpunten naar tien bibliotheken, verspreid over heel de stad. Bovendien hebben de bibliotheken vanwege hun publieke functie én gunstigere ligging in de districten een beter bereik.

Breda, 2 juni 2002