SNS Reaal Groep


SNS Bank start voorlichting over mobiel bankieren

4 juni 2003

Er is veel uit te leggen. Dat is de aanleiding voor de campagne Mobiel Bankieren die op 7 juni van start gaat onder het motto 'Niets moet, alles kan'.
Terwijl internetbankieren gemeengoed is geworden aarzelen consument en ondernemer nog over het gebruik van mobiele (bank)diensten. De ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie gaan razendsnel en de begrippen en mogelijkheden zijn voor velen moeilijk te doorgronden.

Reden voor SNS Bank om een campagne te introduceren die consumenten en ondernemers voorlicht over de mogelijkheden van mobiel bankieren. Welke bankdiensten kun je met je eigen toestel uitvoeren? Wat zijn de kosten? Om eventuele drempelvrees weg te nemen geeft SNS Bank gedurende drie weken op diverse plaatsen in het land demonstraties van mobiel bankieren. Daarbij wordt ter plekke e 10 overgemaakt naar de bankrekening van de betreffende passant.

Alle bankdiensten van SNS Bank zijn mobiel beschikbaar; van GSM tot zakcomputer. Beperkingen in het gebruik worden slechts veroorzaakt door het mobiele toestel.
Mobiel bankieren kan - zeker met de vakantieperiode voor de deur - een uitkomst zijn voor particulieren en ondernemers.

SNS Bank verspreidt vanaf 7 juni aanstaande ruim 1,5 miljoen brochures over de mogelijkheden van mobiel bankieren. Particuliere en zakelijke geïnteresseerden zien daarin in één oogopslag welke bankdiensten zij met hun eigen mobiele toestel kunnen uitvoeren. Niets moet, alles kan.

De campagne wordt ondersteund door alle Nederlandse telecomproviders. Orange en KPN Primafoon doen dat ook nog met een eigen actie voor SNS Klanten.