FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland



---

FloraHolland Campanula Addenda® bij Eigen Huis & Tuin (22-05-03)

Op initiatief van FloraHolland hebben tien aanvoerders en een veredelaar van FloraHolland van het product Campanula Addenda® gezamenlijke zendtijd ingekocht voor de uitzending van Eigen Huis & Tuin op 31 mei a.s. Als rode draad in de uitzending wordt de toepasbaarheid van deze nieuwe Campanula-serie in diverse stijlen van tuinarchitectuur belicht. Het seizoen van Campanula loopt van maart tot en met in de nazomer. Door zendtijd te kopen wil de Addenda®-groep aandacht voor het product en de afzet bevorderen.

Tijdens de uitzending wordt vooral aandacht besteed aan de kwaliteit, houdbaarheid van het product Campanula en de specifieke kenmerken van deze nieuwe serie. De lange doorbloeitijd en de afwijkende kleuren ten opzichte van het bestaande assortiment Campanula zijn pluspunten die met name onder de aandacht worden gebracht. De kleuren van Campanula Addenda® passen goed binnen de trend van nu. De uitzending is op 31 mei om 18.05 uur op RTL4. Op 1 juni volgt om 10.15 uur een herhaling van de uitzending.

Campanula Addenda® 'White Star' was in het voorjaar 2003 te zien tijdens de FloraHolland Trade Fair en dong hier mee naar de titel veelbelovende noviteit in de categorie tuinplanten. De productie loopt in enkele honderdduizenden stuks dankzij deze Award en heeft hierdoor veel interesse gekregen van de handel alsmede tuincentra. De promotionele actie is met name gericht op de toekomst.

Campanula als productgroep is op zich een kleine speler in de markt, waarin FloraHolland een marktaandeel heeft van 52,5 procent. De eerste vijf perioden is de middenprijs van Campanula 1,38 euro. Vorig jaar was dit 1,24 euro. De Addenda® producten zijn beschikbaar via het Bemiddelingsbureau en de klok van FloraHolland. de lelie 'Roparun' aan de initiatiefnemers Thea en Peter van der Noort