Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT -

Postbank kiest Vignette als standaard content management platform

Amsterdam, 28 mei 2003 - Vignette Corp. heeft aangekondigd dat Postbank, al sinds lange tijd klant van Vignette en één van de grootste financiële dienstverleners in Nederland, Vignette content management oplossingen heeft geïmplementeerd als standaard content management platform. Met Vignette kan Postbank de kosten verlagen door meerdere sites vanaf één platform te beheren. Daarnaast kan Postbank haar klanten een meer gepersonaliseerde en relevante online ervaring bieden door middel van Vignette's personalisatie- en analysemogelijkheden. Het platform zal de consumenten- en zakelijke sites van Postbank ondersteunen, waaronder www.postbank.nl en www.postbankzakelijk.nl.

Medewerkers van Postbank kunnen met Vignette's oplossingen content voor meerdere sites beheren zonder ondersteuning van de IT-afdeling. Dit resulteert in aanzienlijke productiviteitswinsten en kostenbesparingen voor het bedrijf. De Vignette content management oplossingen zullen een belangrijke rol spelen in Postbank's verenigde webstrategie, omdat ze flexibel en schaalbaar genoeg zijn om mee te groeien met de toekomstige behoeften en eisen van de organisatie.

"Dankzij Vignette zijn we proactiever en flexibeler geworden in het beheren van onze content en communicatie met onze klanten," aldus Henk-Jan van de Beek, manager van het webmaster team bij Postbank. "Momenteel kijken we naar de personalisatie- en analysemogelijkheden die geboden worden door de Vignette oplossingen, om te zien of we onze klanten beter toegesneden informatie kunnen bieden, met een relevantere online ervaring en hogere klantentevredenheid als gevolg."

Postbank is sinds 1999 een klant van Vignette en heeft in eerste instantie voor de leverancier gekozen vanwege diens ondersteuning voor open standaarden en standaard platformen, zoals Microsoft .NET en de Java(TM)2 en Java 2 Enterprise Edition (J2EE(TM)) platformen. "Vignette's op standaarden gebaseerde architectuur was een belangrijke factor voor ons, aangezien ons voornaamste doel was om leverancier-onafhankelijk te worden," legt Van de Beek uit.

"Postbank maakt gebruik van Vignettte's oplossingen om de productiviteit van de medewerkers te verhogen én om een solide platform te bouwen voor haar klantenservice en online marketingstrategie," aldus Tim Wort, vice president en general manager voor de EMEA-regio bij Vignette. "Postbank kan met de Vignette content management oplossingen haar klanten on- en offline dezelfde kwaliteit dienstverlening bieden. Als Postbank's eisen en doelstellingen veranderen, bieden de Vignette applicaties de functionaliteit en flexibiliteit om daarin mee te groeien."

Vignette's content management oplossingen worden gebruikt door marktleiders in diverse sectoren, waaronder de verwerkende industrie, financiële dienstverlening, media en uitgeverij, telecom en de publieke sector, om content en real-time interacties met klanten, werknemers, leveranciers, partners en andere doelgroepen te beheren.

Vignette
Met Vignette (Nasdaq: VIGN) kunnen ondernemingen real-time voordeel behalen door snel zakelijke webapplicaties te bouwen, in te zetten en te optimaliseren. Ruim 1.600 succesvolle organisaties gebruiken Vignette voor hun webapplicaties. Vignette's hoofdkantoor is gevestigd in Austin, Texas. Daarnaast zijn er kantoren in Amerika, Europa, Azië en Australië. Vignette Benelux is gevestigd in Amsterdam.

In de Benelux zijn onder andere JobsRepublic, Wegener eMedia en Postbank klant bij Vignette.

Ingezonden persbericht