Audax neemt AutoPodium over
GILZE, 20030522 -- Audax heeft het glossy automagazine AutoPodium overgenomen om haar marktaandeel verder te verstevigen. Audax is voor 100% eigenaar geworden van AutoPodium Media B.V., uitgever van AutoPodium. AutoPodium heeft een oplage van ruim 30.000 exemplaren en verschijnt maandelijks. De heren Hogeweg en Heideman, oprichters en voormalig aandeelhouders blijven de hoofdredactie vormen van het blad. Deze overname past in de strategie van Audax om haar portfolio te verbreden.
Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven en verspreiden van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden dagelijks grote hoeveelheden tijdschriften, waaronder eigen titels zoals HP/de Tijd en AvantGarde, buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen, ontvangen en verzonden.
Het jaar 2002 is voor uitgeefconcern Audax uiterst succesvol geweest. Audax realiseerde over 2002 een omzet van ¤ 250 miljoen, een stijging van 5%. Het bedrijfsresultaat vóór belastingen steeg ten opzichte van 2001 met ruim 80% naar ¤ 15,6 miljoen. De geconsolideerde omzet, die in 2001 nog op ¤ 238 miljoen stond, groeide in 2002 uit naar ¤ 250 miljoen.