Persbericht
BT realiseert doorbraak voor activiteiten in belgiË
Amsterdam, 22 mei 2003 - BT maakte vandaag bekend dat de EBITDA (resultaat voor rente, belastingen, afboeking goodwill en afschrijvingen) van zijn activiteiten in België de rentabiliteitsdrempel (breakeven) heeft bereikt in het 4de kwartaal van het boekjaar afgesloten op 31 maart 2003. Hiermee is een hoofddoel bereikt voor de verdere ontwikkeling van de activiteiten van BT in het land. De opmerkelijke resultaten van BT op het Europese continent, ondanks de ongunstige marktvoorwaarden, versterken nog het service-engagement van BT aan multinationale ondernemingen in heel Europa.
Jean-Yves Charlier, chief of operations BT Global Services, verklaarde : "Toen we onszelf tot doel stelden om binnen het jaar het EBITDA-breakeven te bereiken voor onze belangrijkste Europese activiteiten, waren sommige commentatoren sceptisch dat we deze zeer ambitieuze uitdaging zouden waarmaken, vooral op een gedestabiliseerde markt als de onze. We zijn er trots op de juiste beslissingen te hebben genomen, door onze activiteiten te richten op het leveren van beheerde ICT-diensten aan multinationale ondernemingen en een klantgerichte bedrijfscultuur toe te passen met de klemtoon op internationaal succes. We realiseren opmerkelijke doorbraken in de overheids- en financiële sectoren op het Europese continent en hebben met een aantal van de meest gerespecteerde organisaties in Europa spectaculaire contracten afgesloten voor outsourcing en beheerde diensten. We zullen tijdens het nieuwe boekjaar op deze verwezenlijkingen voortbouwen om BT als duidelijke leider op de internationale markt voor IP-diensten te positioneren."
Michel De Coster, country manager BT Benelux, verklaarde : "In april 2002 kondigde BT aan dat het zijn internationale activiteiten zou heroriënteren om zich voornamelijk toe te spitsen op dienstverlening aan multinationale ondernemingen met Europese activiteiten en een rendabele groei te realiseren voor BT Group in dat marktsegment. Voor al deze activiteiten werd als doel gesteld het EBITDA-breakeven te bereiken tegen het einde van het huidige boekjaar en tegelijk onze inkomsten op peil te houden. De twee Benelux-organisaties zijn hierin met glans geslaagd. Het is een bewijs van de solide financiële gezondheid en de goed gerichte strategie van BT, evenals van de inzet van onze Belgische en Nederlandse teams."
***
BT Global Services
BT Global Services is de divisie binnen BT die zakelijke klanten over de hele wereld bedient met bedrijfsoplossingen en services. Als gespecialiseerd leverancier van diensten op het gebied van informatie- en communicatietechnologie (ICT) biedt BT Global Services geïntegreerde datadiensten met toegevoegde waarde. Op die manier speelt BT Global Services in op de wensen en eisen van Europees en wereldwijd opererende ondernemingen met verschillende vestigingen.
Dankzij het wereldwijde netwerk en de strategische partnerships van BT kan BT Global Services klanten bedienen in alle belangrijke commerciële centra van Europa, Noord-Amerika en Azië.
Het aanbod van BT Global Services varieert van desktop- en netwerkapparatuur en -software, transport en connectiviteit, op IP gebaseerde e-businessoplossingen, beheerde netwerkservices en systeemintegratie tot advies voor complexe vraagstukken van internationaal opererende ondernemingen.
BT heeft 17 jaar ervaring in wereldwijd account management. Ongeveer de helft van het personeel van BT Global Services is werkzaam in vestigingen buiten het Verenigd Koninkrijk.
Kijk voor meer informatie op
Mediacontacten
Alan Ball, Head of PR for continental Europe, BT Global Services
Tel: +32 2 237 17 60, GSM: +32 495 58 34 25
E-mail: alan.ball@bt.be.
Hill & Knowlton Nederland
Jeroen Hellenberg, Jeroen Gerlag
Tel: +31 20 404 4 707
E-mail: jhellenberg@hillandknowlton.com
E-mail: jgerlag@hillandknowlton.com