Ingezonden persbericht

Persbericht

Fujitsu Services kiest voor Astea s Service Alliance ter ondersteuning van de field service organisatie

nieuwe software maakt efficiëntere planning, incident- en contractmanagement mogelijk

21 mei 2003 - Fujitsu Services werkt nu ook in Nederland met de Astea Service Alliance suite voor de ondersteuning van de field service gerelateerde activiteiten. De oplossing stelt het bedrijf in staat beter in te spelen op de wensen van de klanten. Astea kreeg dit contract mede dankzij een succesvolle implementatie van de software in de Belgische Fujitsu Services-organisatie vorig jaar.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren en business solutions voor specifieke markten. Fujitsu Services is het Europese onderdeel van Fujitsu Limited, een wereldwijd IT-concern. Fujitsu Services was op zoek naar een andere oplossing om de levering van field services te sturen.

De oplossing van Astea vervangt Fujitsu Services Servasure-software en omvat het leveren van de service levels die Fujitsu Services heeft afgesproken met klanten en de registratie en planning van service-aanvragen. Daarnaast ondersteunt het systeem mobile engineers, door automatisch alle activiteiten, maar ook het gebruikte materiaal en de gemaakte kosten tijdens een servicebezoek, te registeren. Zo geeft het systeem aan wat de rechten van klanten zijn bij foutmeldingen en kan het systeem op basis van de geïntegreerde gegevens rekeningen produceren. De Astea-software is gekoppeld aan Oracle Financials en Project Accounting.

"Fujitsu Services onderscheidt zich in de markt door een uitstekende service aan klanten. Met deze nieuwe software, bieden we services aan volgens ITIL-processen. Het biedt ons de mogelijkheid efficiënter te plannen en contracten en incidenten te beheren," zegt Frank Boekel, algemeen directeur bij Fujitsu Services. "Astea werkt al 20 jaar met internationale service-organisaties in de hele wereld. Al deze knowhow komt duidelijk naar voren in haar service managementapplicaties en zorgt ervoor dat we beter kunnen inspelen op de wensen van onze klanten."

"Een recent onderzoek van Astea toont aan dat CEO s het grote onderscheidend vermogen van field service erkennen, maar slechts de helft van de ondervraagde bedrijven was ook daadwerkelijk van plan om dit jaar in field service automatisering te investeren," zegt Pat Noble, Managing Director Astea Europe. "Het zijn echter ondernemingen zoals Fujitsu Services - die bereid zijn te investeren in een oplossing die hen helpt hun beloften van een uitstekende dienstverlening, tegen redelijke kosten, na te komen - die succes zullen hebben. Tenslotte is in de huidige marktomstandigheden een goede prijs-prestatie verhouding van cruciaal belang."

(390 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Astea International
Astea International Inc. (www.astea.com) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde Customer Relationship Management (CRM) oplossingen die service gerichte bedrijven voorziet van een snelle return on investment van hun technologie investering. Astea s belangrijkste product, AllianceEnterprise CRM Suite, integreert, automatiseert en stroomlijnt sales en service bedrijfsprocessen, hierdoor worden de productiviteit, het concurrentievoordeel, de klanten focus, de top-line omzetgroei en de winst verhoogd. De volledige module set omvat Sales & Marketing, Contact Center, Field Service, Professional Services en Mobiele CRM oplossingen. Astea legt een relatie van de praktijk naar de front office en heeft meer dan 20 jaar ervaring met het automatiseren van klantgerichte processen. Astea AllianceEnterprise beheert de volledige levenscyclus van de klant van het genereren van leads tot het sluiten van verkoopdeals tot het bieden van de beste ondersteuning. Dit helpt bedrijven omzet- en winstdoelstellingen te behalen.

Over Fujitsu Services
Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited. Deze Japanse multinational behoort met 165.000 werknemers tot de grootste IT-concerns ter wereld. Op het gebied van IT-services neemt het concern wereldwijd de derde plaats in.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren en business solutions voor specifieke markten . Het bedrijf stelt zich ten doel organisaties beter te laten presteren, waardoor zij klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiënter kunnen bedienen. Fujitsu Services telt 15.500 werknemers.

Bij de Nederlandse vestiging, Fujitsu Services B.V., in Maarssen zijn ruim 850 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de Europese Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand systemen en infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services B.V. heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP, Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.

Meer informatie: nl.services.fujitsu.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Yvonne van Bokhoven van LEWIS, het IT PR bureau
Tel: +31 (0)40 235 46 00
Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
Web site: http://www.lewispr.com

Floris van Tol, managing director, Astea International Tel: +31 (0)30 634 78 88
E-mail: floris.van.tol@astea.nl

Roos Hunsche, Persvoorlichter Fujitsu Services B.V. Tel: +31 346 598 511
E-mail: roos.hunsche@services.fujitsu.com

# # #

© 2003 Astea International Inc. Astea and Astea Alliance are trademarks of Astea International Inc. All other company and product names contained herein are trademarks of the respective holders.

This press release contains forward-looking statements that are made under the "safe harbor" provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and involve a number of risks and uncertainties that could materially affect future results. Among these risk factors are possibilities that the companies mentioned in this press release may not purchase licenses for Astea products, the continuing acceptance of Astea s products, general competitive pressures in the marketplace, and continued overall growth in the customer relationship management solutions industry. Further information regarding these as well as other key risk factors and meaningful cautionary statements that could affect the Company s financial results are included at length in the Company s Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2002, filed with the Securities and Exchange Commission.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com