MAXIMUM
Intelligence Group presenteert Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek
Capelle aan den IJssel. Op woensdag 21 mei introduceert het
onderzoeksbureau de Intelligence Group, tijdens het seminar
'Arbeidsmarkt wetenschappelijk bekeken', haar onderzoeksresultaten en
de online Media Keuzetool.
Het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van de Intelligence Group en
de uitkomsten daarvan worden gepresenteerd aan ongeveer 270 HRM
professionals van bijna alle grote bedrijven en overheidsinstellingen
in Nederland. Tijdens het seminar zal de Intelligence Group in
samenwerking met de Stichting voor Economisch Onderzoek (SEO) haar
visie op de (toekomst van de) arbeidsmarkt geven en de meest
opmerkelijke resultaten van het AGO openbaar maken.
Wat beweegt de beroepsbevolking en de Matrix Media-Oriëntatie. Het
eerste deel laat zien wat de motivatie, wensen en voorkeuren van
iedere mogelijke doelgroep zijn met betrekking tot arbeidsvoorwaarden,
pullfactoren, einddoelen, instrumentele, competenties,
bedrijfsculturen sollicitatieverwachtingen en interessegebieden.
Informatie waarmee men de wensen, behoeften en het gedrag van iedere
doelgroep kan leren kennen, verklaren en begrijpen. Met deze kennis
wordt het mogelijk de inhoud en tone-of-voice van de
communicatie-uitingen nauwkeurig af te stemmen op de unieke en
onderscheidende kenmerken van elke doelgroep.
Waar het eerste onderdeel van het AGO strategische informatie
verschaft over wat en hoe er gecommuniceerd dient te worden om een
specifieke doelgroep aan te spreken, geeft het tweede onderdeel,
Matrix Media-Oriëntatie, aan waar er gecommuniceerd dient te worden om
de doelgroep op korte- en middellange termijn optimaal te bereiken. Om
de doelgroep op korte termijn te werven is het oriëntatiegedrag van
baanzoekers gemeten. Naast oriëntatiegedrag is in het AGO ook normaal
mediagedrag gemeten, wat het mogelijk maakt onderscheidende titels te
bepalen voor gericht oriëntatiegedrag van een doelgroep. In de Matrix
Media-Oriëntatie zijn negentien mogelijke oriëntatiebronnen
(mediumtypen) meegenomen en is voor het eerst volledige en
onafhankelijke vergelijking mogelijk tussen print, internet, werving &
selectiebureaus en uitzendbureaus. In Matrix Media-Oriëntatie zijn
naast alle dagbladen onder andere 230 vacaturesites, 230 vakbladen en
tijdschriften en 50 arbeidsmarktintermediairs in kaart gebracht.
Daarnaast heeft de Intelligence Group in samenwerking met Hogeschool INHOLLAND, op basis van de onderzoeksgegevens uit het AGO de online Media Keuzetool (www.mediakeuzetool.nl) ontwikkeld. Hiermee kan iedereen voor 70 euro (excl. 25 euro administratiekosten) gemakkelijk en snel een arbeidsmarkt gerelateerd media-advies opvragen. Een media-advies betekent bij de Media Keuzetool van de Intelligence Group een custom-made rapport op basis van een door de gebruiker gedefinieerde doelgroep met daarin oriëntatiemedia (print, internet, vaktijdschriften en de W&S-bureaus) voor zowel korte- als middellange termijn. Een tabel met voor de doelgroep onderscheidende oriëntatiebronnen op de arbeidsmarkt completeert het mediaplan.
Nu de Intelligence Group het nieuwe media-instrument online aanbiedt is het voor iedereen mogelijk geworden om te beschikken over gefundeerde mediacijfers op basis van 17.583 geïnterviewde personen die representatief zijn voor de gehele Nederlandse beroepsbevolking van 15 tot 64 jaar. Via www.mediakeuzetool.nl kan men vanaf woensdag 21 mei voor het eerst via internet een media-advies laten maken, waarin de doelgroepdefinities tot in detail kunnen worden aangegeven en waarmee op basis van gevalideerde cijfers bepaald kan worden waar en op welke wijze u uw arbeidsmarktdoelgroep kan bereiken.
Intelligence Group, 19 mei 2003
Prijs van de mediakeuzetool :
losse media-adviezen : 70 euro per stuk, excl BTW, excl. 25 euro adm.
kosten
bundel van tien adviezen : 700 euro, excl. BTW, excl. 25 euro adm.
kosten
regelmatig gebruik : vraag een maatwerk-offerte aan bij de
Intelligence Group.
Voor nadere informatie :
Intelligence Group
Dorpsstraat 164
Postbus 748
2900 AS Capelle aan den IJssel
www.intelligence-group.nl
Geert-Jan Waasdorp, directeur
010 284 20 26
geert-jan@intelligence-group.nl
Ben Rogmans, strategisch adviseur
06 - 22 99 59 44
ben@intelligence-group.nl
21 mei 03 09:54