Ingezonden persbericht


Uitnodiging

Perspresentatie Center Parcs RelaxIndex Onderzoeksrapport

Dinsdag 20 mei 2003

'de gemoedstoestand van de Nederlander'


· Hoe relaxed is Nederland?


· Waar raken Nederlanders gestresst van? En nog belangrijker: wat doen ze daaraan?

· Wat doet stress met mensen?


· Wat is de oorzaak en het gevolg van stress in relaties, op het werk, in het maatschappelijke verkeer en rond iemands financiële positie?

· Wie zit er lekkerder in z'n vel, de man of de vrouw? De Belg, Nederlander of Duitser?

· Wat doen mensen om stress te verminderen?
Center Parcs Europe nodigt u uit op dinsdag 20 mei 2003 om kennis te maken met de RelaxIndex®, een onder 1200 mensen uitgevoerd onderzoek naar het welzijn van Nederlanders, Duitsers en Belgen. Doel van het onderzoek is om de gemoedstoestand en het stressniveau van mensen en het effect van relaxen en ontspannen hierop te meten. Ook de toenemende spanning die mensen ervaren tussen hun situatie thuis (relaties, kinderen, vrienden), werk (carrière, inkomen) en maatschappelijke ontwikkelingen en verplichtingen speelt in dit onderzoek een rol. Het internationale onderzoek wordt uitgevoerd door Blauw Research uit Rotterdam. De gemoedstoestand van mensen zal regelmatig worden onderzocht en worden weergegeven in een kengetal onder de naam Center Parcs RelaxIndex®. Hoe deze RelaxIndex® uitslaat wordt bekend gemaakt op dinsdag 20 mei. Deze meting wordt drie keer per jaar uitgevoerd om de trend in de beweging van deze index te kunnen volgen.

Voor uw agenda:

Perspresentatie Center Parcs RelaxIndex®

Dinsdag 20 mei 2003 11:00 - 13:30 uur

Lokatie: Hilton Hotel, Apollolaan 138, Amsterdam

Inschrijving voor deze bijeenkomst via:

http://www.sterkwerk.nl/centerparcs

Programma

10.30 - 11.00 uur

Ontvangst en koffie / thee

11:00 - 11:10

Welkom en uitleg RelaxIndex®

door Monique Dekking, hoofd public relations Center Parcs Europe

11:10 - 11:45 uur

Presentatie Resultaten RelaxIndex®

door Wout van der Wijk, directeur onderzoeksbureau Blauw Research

11:45 - 11:55 uur

Afsluiting

door Paul Geraeds, marketing directeur Center Parcs Europe

12:00 - 12:30 uur

Mogelijkheid tot het stellen van vragen

12.30 - 13:30 uur

In timeslots van 10 minuten ruimte voor persoonlijke interviews met:

Monique Dekking

hoofd public relations Center Parcs Europe

Paul Geraeds

marketing directeur Center Parcs Europe

vanaf 12.30 uur

Lunch